hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > طلاق‌های صوری برای کمک از ستاد دیه

طلاق‌های صوری برای کمک از ستاد دیه

رئیس هیأت امنای ستاد دیه کشور گفت: در برخی استان‌ها شاهد بودیم که بین زوجین توافقاتی صورت می‌گرفت تا به صورت صوری طلاق بگیرند و از ستاد دیه تقاضای کمک کنند.

سید اسدالله جولایی، رئیس هیأت امنای ستاد دیه کشور در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی براینکه آیا روند کاهش تعداد زندانیان مهریه که پیشتر اعلام شده بود رکورد زده است، ادامه دارد یا خیر گفت: مدتی بود دربرخی استان‌ها شاهد بودیم که توافق‌هایی بین برخی زوجین برای طلاق انجام می‌شد تا از ستاد دیه کمک بگیرند، اما با تحقیقاتی که ستاد دیه انجام داد مشخص شد که این توافق‌ها صوری و برای کلاهبرداری است.
وی افزود: در قانون مجلس هم آمده که ۵۰۰ میلیارد تومان با اولویت زندانیان زن و زندانیان مهریه اختصاص یابد اما مقرر شده که برای زندانیان مهریه پس از تحقیقات و صحت‌سنجی، وام به این افراد تعلق گیرد.

جولایی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا نوسانات بازار ارز بر تعداد زندانیان مالی تأثیر گذاشته است؟ گفت: این موضوع تأثیرگذار هست چون برخی از افرادی که در زندان هستند بابت خرید کالایی از ارز استفاده می‌کردند و با نوسانات بازار ارز، با مشکلاتی مواجه شدند و ضررهای مالی دیدند.

منبع: mehrnews-5548605

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد