hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > در چهار ماه اخیر حدود ۲ هزار و ۵۰۰ محکوم مالی غیر عمد آزاد شدند

در چهار ماه اخیر حدود ۲ هزار و ۵۰۰ محکوم مالی غیر عمد آزاد شدند

رئیس هیات امنای ستاد دیه از آزادی ۲۴۱۵ زندانی مالی غیر عمد در چهار ماه اخیر خبرداد و گفت: مقام معظم رهبری بیشترین کمک را در بین نیکوکاران کشور به ستاد دیه داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر سید اسدالله جولایی، رئیس هیأت امنای ستاد دیه کشور در نشست خبری با خبرنگاران گفت: مقام معظم رهبری بیشترین کمک را در بین نیکوکاران کشور به ستاد دیه داشتند که باعث خرسندی و تشکر است. همچنین سران قوا هم کمک‌های شایانی به این ستاد در راستای آزادی زندانیان داشتند.

وی با بیان اینکه ستاد دیه، ستاد نجات انسان‌ها است، گفت: شروع فعالیت ستاد دیه در ماه رمضان سال ۶۹ آغاز شد و تا کنون ادامه دارد. سال‌ها جلسات ستاد دیه در اوین برگزار می‌شد.

جولایی ادامه داد: در چهارماه اخیر ۲۴۱۵ محکوم مالی و بدهکاران دیه غیر عمد از بند حبس رهایی یافتند. خیرین علیرغم محدودیت‌های کرونایی سنگ تمام گذاشتند و در قالب پویش‌های متعدد، ۱۲۱ محکوم زن که غیر عمد در بند بودند از زندان آزاد کردند. ۲۲۹۴ زندانی مرد هم آزاد شدند.

وی با بیان اینکه طلبکاران در خط مقدم آزادی زندانیان هستند، گفت: مبلغ آزادی این تعداد زندانی ۱۲ هزار میلیارد ریال است. بیش از ۵۰ درصد گذشت رضایتمندانه از طلبکاران داشتیم. در این آمار، همچنین با توجه به محدودیت مالی کشور ۳۱ درصد شکات از شکایت خود گذشتند.

رئیس هیأت امنای ستاد دیه کشور همچنین از شناسایی زندانیان جرایم غیر عمدی که سال‌ها است در زندان‌ها هستند خبرداد.

تکمیل می‌شود...

منبع: mehrnews-5548456

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد