hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > تعداد زائران حج امسال نصف شده بود/برنامه ها به خوبی برگزار شد

تعداد زائران حج امسال نصف شده بود/برنامه ها به خوبی برگزار شد

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت:امسال کمتر از یک میلیون زائر در برنامه حج حضور پیدا کرده بودند درحالی که در سالهای قبل بیش از ۲ میلیون زائر وجود داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در گفتگوی شبکه خبر بیان کرد: پس از نگرانی‌هایی که افراد در ارتباط با حج امسال پس از دو سال وقفه به دلیل کرونا داشتند، خوشبختانه امسال مراسم حج به خوبی برگزار شد و دعای مؤمنین در برگزاری این برنامه مؤثر بود. برنامه‌های تبلیغی و معارف و انس با قرآن به خوبی برگزار شد. زائران در همه برنامه‌ها از جمله برنامه‌های عرفه و دعای کمیل که در مکه و مدینه برگزار می‌شد همچنین برنامه برائت از مشرکین شرکت کردند.

وی گفت: ارتباط با زائران کشورهای دیگر چه در سطح مبلغان و چه در سطح زائران نیز به خوبی انجام شد. امسال جمعیت کم بود و با ۴۵ درصد ظرفیت سالهای قبل برگزار شد. امسال کمتر از یک میلیون زائر حضور پیدا کرده بودند درحالی که در سالهای قبل بیش از ۲ میلیون زائر وجود داشت. برخی از زائران کشورهای کوچک به دلیل گران شدن سفر حج نتوانستند در این برنامه شرکت کنند. ولی با این وجود برنامه‌های حج به خوبی برگزار شد. هوا نیز مطلوب شد. در روز عرفات هوا خوب بود و تعداد افرادی که به دیار باقی شتافتند بسیار کم بوده است.

منبع: mehrnews-5548120

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد