hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > دستور القاصی به دادستان تهران در مورد درختان خیابان ولیعصر

دستور القاصی به دادستان تهران در مورد درختان خیابان ولیعصر

رئیس کل دادگستری استان تهران در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر خشک شدن هم‌زمان تعدادی اصله درخت در خیابان ولیعصر(عج) به دادستان تهران ماموریت داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر خشک شدن هم‌زمان تعدادی اصله درخت در خیابان ولیعصر (عج)، محدوده خیابان محمودیه، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران به دادستان تهران مأموریت داد تا ضمن تشکیل کارگروهی تخصصی، علل وقوع این حادثه را احصاء و در صورت احراز وقوع تخلف و یا جرم اقدامات لازم در چارچوب قوانین و مقررات صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر این گزاره که محیط زیست شهری از مصادیق حقوق عامه محسوب می‌شود، گفت: از آن‌جا حفظ حقوق عامه یکی از مأموریت‌های دستگاه قضائی محسوب می‌شود، در صورت احراز تعدی به حقوق عمومی جامعه با جدیت برخورد خواهد شد.

پیش از این؛ مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون محیط زیست شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار مهر گفته بود: بر اساس گزارش‌ها مصالحی که پای درختان ریخته شده بودند منجر به خشکیده شدن ۱۰ اصله درخت خیابان ولیعصر شده است.

شهرداری منطقه یک نیز در همین خصوص اعلام کرد: این اقدام توسط مالک ملک نوساز در خیابان ولیعصر (عج) تقاطع محمودیه پلاک ۲۷۲۸ انجام شده و ۱۰ اصله درخت چنار در این محدوده در سال‌های گذشته در حین عملیات ساختمانی خشک شده که در همین خصوص ضمن بررسی کارشناسی توسط کارشناس رسمی دادگستری و پیگیری اداره حقوقی منطقه، موضوع در کمیسیون ماده ۷ منطقه نیز مطرح شده و در حال صدور رأی جریمه با بالاترین ضریب است.

منبع: mehrnews-5546189

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد