hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > برگزاری پویش هایی برای ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست

برگزاری پویش هایی برای ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: یکی از راهبردهای جدی برنامه ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست، بحث پویش های ملی و منطقه ای است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمجید امامی در اولین جلسه کارگروه ملی ارتقای فرهنگ حفاظت محیط زیست که پیش از ظهر امروز در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: هم در اسناد بالادستی سازمان حفاظت محیط زیست و هم اسناد شورای عالی انقلاب بر موضوع ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست تاکید شده است.

وی با ابراز نگرانی از گسترش بحران‌های زیست محیطی در کشور، افزود: ما نباید اینقدر ساده از کنار مشکلات زیست محیطی که زندگی نسل‌های امروز و آینده را تحت الشعاع قرار می‌دهد، عبور کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با لازم الاجرا خواندن مصوبه این شورا برای ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست برای ۱۹ دستگاه عضو کارگروه، گفت: برای آینده فرزندان هم که شده می‌بایست دست به دست هم دهیم و برای حفظ محیط زیست کاری بکنیم.

امامی با اشاره به تصویب برنامه ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست در سال ۱۳۹۸، خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا، اجرای این مصوبه با تأخیر روبرو شد اما مصمم هستیم این برنامه را با قدرت اجرا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دغدغه بخش زیادی از جامعه، مسائل و مشکلات زیست محیطی است، گفت: یکی از راهبردهای جدی برنامه ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست، بحث پویش‌های ملی و منطقه‌ای است که می‌توانند هویت‌های جدیدی به وجود بیاورند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به ۳ مناسبت زیست محیطی روز زمین پاک، روز جهانی محیط زیست و روز درختکاری در تقویم رسمی کشور، پیشنهاد کرد: با محوریت یکی از این ۳ روز، یک پویش ملی که حداقل نیمی از جمعیت ایران را درگیر بحث حفاظت محیط زیست کند، راه اندازی کنیم.

منبع: mehrnews-5546035

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد