hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اعطای وام نوسازی به ۹ هزار خانه فرسوده در دولت سیزدهم

اعطای وام نوسازی به ۹ هزار خانه فرسوده در دولت سیزدهم

مدیرعامل بانک تخصصی بخش مسکن از اعطای ۲ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان وام نوسازی بافت فرسوده از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمود شایان در خصوص ارائه تسهیلات نوسازی به متقاضیان در بافت فرسوده گفت: در مجموع از ابتدای اجرای طرح (سال ۱۳۹۸) تا کنون تعداد ۳۳ هزار و ۹۱۸ واحد مسکونی واقع در بافت‌های فرسوده به بانک معرفی شدند که بانک با تعداد ۳۲ هزار و ۴۱۳ واحد قرارداد به مبلغ ۴ هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان منعقد کرده است.

مدیرعامل بانک تخصصی بخش مسکن با تفکیک دولت سیزدهم از دولت دوازدهم در خصوص ارائه تسهیلات نوسازی به بافت‌های فرسوده گفت: از ابتدای دولت سیزدهم (شهریورماه ۱۴۰۰) تاکنون تعداد ۹ هزار و ۹۶۱ واحد برای تسهیلات نوسازی به بانک معرفی شدند که بانک با تعداد ۹ هزار و ۲۷ واحد به مبلغ ۲ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد کرده است.

شایان در خصوص ارائه تسهیلات نوسازی به بافت‌های فرسوده از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان مردادماه ۱۴۰۰ یادآور شد: در طی این مدت نیز تعداد ۲۳ هزار و ۹۵۷ واحد به بانک برای انعقاد قرارداد معرفی شده بود که بانک مذکور طی این مدت با تعداد ۲۳ هزار و ۳۸۶ واحد قرارداد ارائه تسهیلات نوسازی به مبلغ یکهزار و ۸۹۸ میلیارد تومان منعقد کرد.

گفتنی است، بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد ناپایدار در کشور وجود دارد که باید نوسازی و بهسازی شود و در برنامه شرکت بازآفرینی شهری ایران برای نوسازی قرار دارد.

همچنین یادآور می‌شود تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده از سال ۱۳۹۸ به بعد اجرایی و عملیاتی شد.

منبع: mehrnews-5544920

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد