hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > استیو بنن مجرم شناخته شد

استیو بنن مجرم شناخته شد

ایسنا نوشت: دادگاه فدرال ایالات متحده آمریکا "استیو بنن"، مشاور سابق دونالد ترامپ را پس از امتناع از همکاری با کمیته‌ تحقیقات درباره حمله به ساختمان کنگره آمریکا، محکوم کرد و مجرم شناخت.

به گزارش رویترز، بنن که مشاور محافظه‌کار اما بسیار تاثیرگذار رئیس جمهور سابق جمهوری‌خواه بود تا روزهای قبل از حمله شش ژانویه ۲۰۲۱ با ترامپ به تبادل نظر ادامه می‌داد. کمیته تحقیق مجلس نمایندگان آمریکا از او خواسته بود که شهادت دهد و اسنادی را در این زمینه ارائه کند اما او این درخواست را رد کرد.

هیات منصفه دادگاه فدرال در واشنگتن کمتر از سه ساعت به بحث و تبادل نظر پرداختند و در نهایت بنن ۶۸ ساله را در دو مورد اتهامی مجرم شناختند. حکم وی متعاقبا مشخص خواهد شد. او به ازای هر مورد اتهامی که مجرم شناخته شده است بین یک ماه تا یک سال حکم زندان می‌گیرد. کمیته تحقیق مجلس نمایندگان آمریکا درباره حمله به ساختمان کنگره، خواهان آگاهی از ماهیت پیغام‌های تبادل شده بین استیو بنن و دونالد ترامپ در روزهای قبل از شش ژانویه بود.

نمایندگان مجلس نمایندگان، استیو بنن را برای شهادت و ارائه اسناد احضار کرده بودند. او با استناد به حق روسای جمهور برای مخفی نگه داشتن برخی مکالمات از حضور در این کمیته امتناع کرد. بنن به دلیل این کار، متهم به ایجاد ممانعت از اختیارات تحقیقاتی کنگره شد.

آماندا وان، دادستان در ابتدای دادگاه، استیو بنن را متهم کرد که خود را «فراتر از قانون» می‌داند. وکیل استیو بنن، این پیگرد را سیاسی توصیف و آن را محکوم کرده بود.

311311

کد خبر 1653966

منبع: khabaronline-1653966

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد