hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > استقبال بازار ارز از روس‌ها/ دلار مسیر عوض کرد

استقبال بازار ارز از روس‌ها/ دلار مسیر عوض کرد

فعالان بازار ارز، شرایط بازار ارز پیچیده می‌دانند و اعتقاد دارند که قیمت‌ها بی‌رمق شده‌اند.

به گزارش رویداد ایران و به نقل از خبرآنلاین، با وجود افزایش قیمت دلار در بازار به دنبال انتظارات منفی‌ای که در بازار پس از سفر بایدن به خاورمیانه ایجاد شده بود، اما همراه با سفر رییس‌جمهور روسیه به ایران، جو بازار ارز تغییر کرد و از آن زمان شاهد کاهش قیمت ارز در بازار هستیم.

فعالان بازار ارز، شرایط بازار ارز پیچیده می‌دانند و اعتقاد دارند که قیمت‌ها بی‌رمق شده‌اند.

با این حال، در شرایط کنونی به نظر می‌رسد که پیش‌بینی قیمت دلار برای فعالان بازار کمی دشوار شده است و مسیر اخبار سیاسی و رویدادهای سیاسی مسیر حرکت دلار را به راحتی تغییر داده است. اگرچه بانک مرکزی چندین بار نشان داده که توانسته وارد بازار شود و باعث ریزش قیمت دلار شود.

تحلیلگران بازار ارز اعتقاد دارند که در حال حاضر خرید و فروش دلار در حالت احتیاط قرار دارند و در واقع معامله‌گران نسبت به شرایط سیاسی کشور بلاتکلیف هستند.

در این میان، علی صالح‌آبادی، رییس کل بانک مرکزی دیشب در یک برنامه تلویزیونی در تشریح جزییات توافقات پولی و بانکی ایران و روسیه، اعلام کرد: حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه ۴۰ میلیارد دلار است.

به گفته او، علاوه بر بازگشایی نماد معاملاتی روبل و ریال در بازار متشکل ارزی، پیمان‌های پولی و بانکی مختلفی بین ایران و روسیه منعقد شده که برخی از آن‌ها شامل استفاده از پول‌های ملی در مبادلات تجاری، پرداخت‌های خرد بین شهروندان روسی و ایرانی و نحوه تبادلات مالی دو کشور است.

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1653489

منبع: khabaronline-1653489

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد