hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > استقبال شرکت‌های فناور ازبکستانی از توانمندی‌های علمی ایران

استقبال شرکت‌های فناور ازبکستانی از توانمندی‌های علمی ایران

نشست تجاری دانش‌بنیانهای ایرانی و مجموعه‌های فناور و تجار ازبکستانی با هدف ورود محصولات ایران‌ساخت به بازار این کشور و اوراسیا برگزار شد و این کشور از دستاوردهای ایرانی استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همزمان با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و هیات همراه ایشان در ازبکستان، فرصتی مناسب برای ۴۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق ایرانی فراهم شد تا با مجموعه‌های متناظر ازبکی خود برای توسعه تعاملات و تبادلات فناورانه مذاکرات رودررو داشته باشند.

این شرکت‌ها که عمدتا در حوزه‌های کشاورزی، سلامت، دامپروری و زیست فناوری فعالیت می‌کنند در نشست‌های تخصصی با مجموعه‌های ازبکی در تلاش هستند؛ ضمن معرفی توانمندی‌های فناورانه خود به آنها، سرمایه‌گذاران و تجار این کشور را به خرید محصولات و خدماتشان ترغیب کنند. این کار بازار علمی و فناورانه ایران در کشور ازبکستان را توسعه می‌دهد.

۲۰۰ شرکت فناور، تجار و سرمایه گذاران ازبکستانی از برگزاری نشست مشترک با شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی استقبال کرده‌اند و در جلسات متعددی با این شرکت‌ها برای توسعه تعاملات علمی و فناورانه شرکت می کنند.

در طی این سفر دو روزه، ۳ تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی و فناوران ازبکی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری و ابراهیم عبدالرحمانف وزیر توسعه نوآوری ازبکستان امضا شد تا فصل جدیدی از همکاری‌ها و تعریف پروژه‌های مشترک میان این مجموعه‌ها گشوده شود.

برگزاری نشست های تخصصی آشنایی شرکت‌های ایرانی با ضوابط، قوانین و مقررات ازبکستان در حوزه ثبت و پیگیری کارهای مربوط به شرکت های دانش‌بنیان و خلاق حوزه سلامت و کشاورزی و کارگاه آموزشی تجارت با ازبکستان هم دیگر برنامه‌هایی است که در این سفر مدنظر است.

منبع: mehrnews-5543039

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد