hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > آغاز مطالعات و انجام مقدمات طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان تفتان

آغاز مطالعات و انجام مقدمات طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان تفتان

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: مطالعات این طرح از سال پیش شروع شده و از مرحله کارشناسی عبور کرده است و در تاریخ 5 مرداد 1401 در کمیته برنامه ریزی شهرستان به تصویب خواهد رسید.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنادکتر بیک مداح افزود: طرح توسعه شهرستان تفتان در سه بخش مرکزی ، گوهر کوه و نازیل با تعداد 157 روستای بالای 20 خانوار و جمعیت 43 هزار و 47 نفر اجرا می شود.

وی اظهار داشت: اقداماتی به عنوان مقدمات طرح توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان صورت گرفته است که از مهمترین آن می توان به؛ تاسیس تعاونی تسهیلگران به منظور نهادسازی و ظرفیت سازی در سطح شهرستان تفتان ، انتخاب و تربیت  19 نفر به عنوان تسهیلگران طرح که 10 نفر از آنان در حال حاضر فعالند، برگزاری 188 ساعت دوره آموزش تسهیلگران و آموزش 3 هزار و 196 نفر ساعت در این زمینه، معرفی صندوق های خرد روستایی به صندوق کارآفرینی امید، اتمام مطالعات سند آبادانی و پیشرفت منظومه شهرستان تفتان و تشکیل و تایید 15 کمیته آبادانی و پیشرفت روستایی اشاره داشت.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تاکیید کرد: 171 پروژه در سه دسته اقتصادی، زیرساختی و کالبدی و مسکن محرومین تعریف شده است که هر یک مورد مطالعه و برنامه ریزی قرار گرفته است و در هر مورد تعداد پروژه و اعتبارات مورد نیاز بررسی شده است.

دکتر بیک مداح در ادامه به تفاهم نامه های منعقد شده در این طرح اشاره کرد و گفت: با هدف ایجاد تعامل سازنده ی بین سازمانی جهت تسهیل روند اجرای طرح آبادانی و پیشرفت و همچنین استفاده از ظرفیت های دیگر دستگاه های اجرایی، ایجاد مقدمات اجرای طرح و زمینه همکاری بین سازمانی در حوزه های عمل ، انعقاد تفاهم نامه های همکاری در سطح استان و شهرستان صورت گرفته  است.

وی اشاره کرد: مهمترین این تفاهم نامه ها، تفاهم نامه همکاری بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان و استانداری در تاریخ 25 فروردین 1400 است که به موجب آن طرح آبادانی و پیشرفت منظومه در دستور کار قرار گرفت و همچنین تفاهم نامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، اداره کل آبادانی و پیشرفت جامع بنیاد مسکن  و فرمانداری شهرستان تفتان در 12 تیر ماه و 1400 در خصوص تهیه و اجرای طرح هادی روستایی و صدور اسناد مالکیت شهرستان تفتان انجام گرفت و همچنین انعقاد  تفاهمنامه با مسجد مکی زاهدان برای حل مسائل شرعی و استفاده از تمام ظرفیتها، دریافت تسهیلات صندوقهای خرد روستاها اشاره داشت .

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان در خصوص مهارت آموزی مردم منطقه گفت: تعداد 60 دوره آموزشی با مجموع 440 ساعت و با شرکت 730 نفر و 6 هزار و 720 نفر ساعت در حوزه های مختلف و بویژه کشاورزی  برگزار شده است.

دکتر بیک مداح در پایان گفت: 57 درصد از جمعیت شهرستان تفتان ساکن روستا هستند و  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با پیگیری های مجدانه و با برگزاری 560 جلسه در سطح روستاهای منطقه در تلاش است تا مشابه کاری که در قلعه گنج استان کرمان انجام گرفته، در تفتان نیز انجام شود یعنی علاوه بر اقدامات کالبدی در منطقه، معیشت،اقتصاد و توانمندی جوامع محلی هم در طراحی ها و برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین یادآور شد: تهیه طرح منظومه های روستایی برای بخش مرکزی شهرستان سراوان نیز در حال پیگیری است.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد