hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > توسعه ارتباطات دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان ایرانی و ازبکستانی

توسعه ارتباطات دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان ایرانی و ازبکستانی

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از توسعه ارتباطات دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان ایرانی و ازبکستانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نشست علم و فناوری ایران و ازبکستان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر توسعه نوآوری ازبکستان برگزار شد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری در این نشست، گزارشی از روند رو به توسعه علم و فناوری ایران ارائه کرد.

ستاری با اشاره به اینکه بازار ازبکستان زمین خوبی برای توسعه محصولات دانش بنیان و خلاق ایرانی است، بیان کرد: این بازار بکر می‌تواند فرصت خوبی برای شرکت‌های دانش بنیان ایرانی باشد تا محصولات ایران‌ساخت خود را در این بازار توسعه دهند.

معاون علمی و فناوری ادامه داد: ایران و ازبکستان ظرفیت‌های خوبی برای همکاری‌های مشترک دارند که فکر می‌کنم این کار با سرمایه گذاری بخش خصوصی می‌توان توسعه فناوری را محقق کند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: در ازبکستان نیز با پیگیری این هدف می‌توانیم توسعه فناوری‌های ایرانی در کشور عضو ازبکستان داشته باشیم. با شناخت مناسب از بازار ازبکستان و قانون‌های موجود می‌توانیم زیست بوم شرکت‌های دانش بنیان ایرانی را در این کشور توسعه دهیم.

ستاری همچنین ابراز کرد: جلسات روز گذشته با «میرزایف» رئیس جمهور ازبکستان، معاون نخست وزیر و وزرای ازبکستانی نتایج خوبی در پی داشته است و می‌تواند ارتباطات دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان وخلاق با شرکت‌ها و دانشگاه‌های متناظر در ازبکستان را توسعه دهد.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان وخلاق بازار ازبکستان را به عنوان یک بازار بکر و دست نخورده در نظر بگیرند که می‌تواند در این بازار دستاوردهای زیادی داشته باشند.

منبع: mehrnews-5542821

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد