hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ضرورت عدم مداخله مردم در زیستگاه حیوانات/کوهنوردان احتیاط کنند

ضرورت عدم مداخله مردم در زیستگاه حیوانات/کوهنوردان احتیاط کنند

اردبیل- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: مردم استان اردبیل به ویژه افرادی که در طبیعت حضور می یابند از مداخله در زیستگاه حیوانات خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قاسم‌پور پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تصاویر منتشر شده از خرس قهوه‌ای و توله‌هایش در کوه سبلان اظهار کرد: مردم در زندگی حیوانات دخالت نکرده و از حضور در زیستگاه آنها خودداری کنند.

وی با بیان اینکه فیلم‌های منتشر شده نگرانی‌هایی برای فعالان حوزه محیط زیست و حیات وحش ایجاد کرده است، گفت: ثبت عکس و فیلم از حیوانات یا توله‌های آنان فنی نبوده و مورد تأیید محیط زیست نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: مسافران، کوهنوردان و گردشگران هنگام حضور در طبیعت از هرگونه تغذیه دستی و غذا دادن به حیات وحش جدا اجتناب کنند زیرا باعث بروز مشکل و افزایش احتمال حمله‌ور شدن حیوان برای دفاع از توله‌ها و دفع خطر از خود می‌شود.

قاسم‌پور بیان کرد: یگان حفاظت شهرستان مشگین‌شهر و اکیپ‌های کمکی اعم از کارشناس و محیط بان از مرکز استان و مسئولان امر در منطقه به صورت شبانه‌روزی و مداوم برای محافظت از حیات وحش در دامنه حضور دارند و نیاز است مردم نیز همکاری لازم را برای حفظ حیات وحش با محیط بانان داشته باشند.

وی ادامه داد: آموزش‌های چهره به چهره در راستای فرهنگ سازی، پیگیری از مسئولان برای مدیریت پسماند پناهگاه موصوف و جمع‌آوری و انتقال زباله به سایت‌های دفن، کمک گرفتن از فعالان و طرفداران محیط زیست برای فرهنگ سازی و تبیین موضوع برای کوهنوردان، تهیه بنر، گزارش خبری و بسته‌های آموزشی و ترویجی از جمله اقدامات این اداره کل برای حفاظت از محیط زیست است.

منبع: mehrnews-5541787

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد