hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > محرومیت‌زدایی در حوزه آب با جدیت ادامه دارد

استاندار سیستان و بلوچستان

محرومیت‌زدایی در حوزه آب با جدیت ادامه دارد

استاندار سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه توسعه متوازن و محرومیت‌زدایی در این استان پهناور همواره از رویکردهای مهم دولت است، آبرسانی به ۴۴ روستای از اردیبهشت امسال تاکنون را گامی در راستای رفع محرومیت در حوزه آب در این منطقه عنوان کرد

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایران آنلاین  حسین مدرس خیابانی در هشتمین نشست جهاد آبرسانی تصریح کرد: این تعداد روستا از مجموع یک هزار و ۷۵۱ روستا، طی دو ماه به آب شرب سالم دسترسی پیدا کرده اند که انتظار می‌رود، این روند به صورت شتابان تا بهره‌مندی تمام روستاهای استان به آب شرب سالم ادامه یابد.
وی، اجرای طرح جهاد آبرسانی را گامی مهم در جهت تسریع در اجرای طرح‌های توسعه ای از جمله آبرسانی، برق‌رسانی، گازرسانی و ... عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر، گروه‌های جهادی عتبات برای ۷ روستای شهرستان دلگان و گروه‌های جهادی امام رضایی‌ها نیز برای ۴ روستای شهرستان زاهدان در حال تجهیز کارگاه هستند؛ همچنین تاکنون برای ۱۴روستا توسط پیمانکاران محلی عقدقرارداد صورت گرفته است.
مدرس خیابانی با بیان اینکه اکنون ۳۲/۵ کیلومتر خطوط انتقال به طور کامل اجرا و۱۱۴ روستا تأمین مصالح شده است، ادامه داد: در حال حاضر، برای ۱۱۵ روستا نیز تجهیز کارگاه صورت گرفته اما انتظار است سرعت آبرسانی در سیستان و بلوچستان تا حد امکان تسریع شود.
وی در ادامه از صدور مجوز حفر چاهک‌های کشاورزی کم آب‌بر در منطقه سیستان با توافق شرکت آب منطقه‌ای استان با وزات نیرو خبر داد و گفت: اصلاح الگوی کشت و جایگزینی محصولات کم آب‌بر به منظور تداوم فعالیت‌های کشاورزی در این استان با توجه به محدودیت منابع آبی بسیار حائز اهمیت است.
نماینده عالی دولت در استان، همچنین بر تسریع در اجرای طرح‌های آبخیزداری تأکید کرد و گفت: آبخیزداران در حوزه احیای قنوات با خیران مشارکت کند چرا که این امر می‌تواند تعداد قنات‌هایی که احیا می‌شود را افزایش دهد؛ همچنین قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران نیز در این زمینه می‌تواند یاری‌رسان باشد.
وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا نیمه مرداد ماه سال جاری خط انتقال آب چاه ژرف شماره ۳ آغاز و در مدار قرار می‌گیرد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد