hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خدمت به مددجويان در اولويت آرمان‌هاي انقلاب اسلامي است

خدمت به مددجويان در اولويت آرمان‌هاي انقلاب اسلامي است

مدير كل بهزيستي خراسان رضوي در نشست خبري گرامیداشت چهل و دومین سالروز تشکیل سازمان بهزیستی ، ضمن اشاره به رئوس برنامه‌ها و فعاليت‌هاي اين نهاد، مهم‌ترين چالش‌هاي پيش روي سازمان را برشمرد.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-مسعود فيروزي جمعيت هدف سازمان بهزيستي را جزو اقشاري برشمرد كه خدمت به آنها در راستاي آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامي است.

وی با اشاره به بيانيه گام دوم انقلاب كه توسط رهبر معظم انقلاب تدوين و اعلام شده است گفت: در مقدمه‌ي اين بيانيه بر عدم خيانت به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي در چله‌ي اول، تأكيد شده است.

فيروزي گفت: امام خميني و رهبري انقلاب اسلامي، هرگز از آرمان‌هاي خدمت به مستضعفين كه ولي‌نعمتان انقلاب هستند عدول نكرده و تمام امكانات و توانايي‌هاي دولت و نظام را براي اين امر مهم بسيج نموده‌اند.

وي ضمن اشاره به تاريخچه تشكيل سازمان بهزيستي گفت: اين سازمان با هدف خدمت به خانواده به عنوان ركن اساسي جامعه‌ي اسلامي تشكيل شده و تمام وظايف و تكاليف آن، خانواده‌محور مي‌باشد.

فيروزي به جامعه‌ي هدف بهزيستي در استان خراسان رضوی اشاره كرد و گفت: تقريبا 10 درصد جمعيت استان به صورت مستقيم از بهزيستي خدمات مي‌گيرند كه گستره‌ي عظيمي از جمعيت را شامل مي‌شود.

وي يادآور شد: هر ماه 16 ميليارد تومان يارانه به مراكز تحت نظارت بهزيستي پرداخت مي‌شود و نزديك به 650 هزار نفر در قالب خانوارهاي مددجويان، از خدمات اين سازمان بهره مي‌برند.

مدير كل بهزيستي خراسان رضوي از پرداخت 200 ميليارد تومان تسهيلات اشتغالي در سال گذشته به مددجويان جوياي كار خبر داد و گفت: در بيشتر سال‌هاي برنامه ششم، بهزيستي خراسان رضوي بالاتر از تعهد خود، اشتغال ايجاد كرده كه با كمك‌هاي بلاعوض و تسهيلات ارزان، محقق شده است.

وي گفت: همچنين بيش از 7 ميليارد تومان در قالب كمك‌هاي بلاعوض، يارانه‌هاي بيمه‌اي به كارفرمايان و مشوق‌هاي مختلف ديگر براي اشتغال مددجويان در مراكز كارفرمايي يارانه و كمك بلاعوض پرداخت شده است.

فيروزي در خصوص مسكن مددجويان نيز گفت: در حال حاضر براي خانواده‌هاي داراي دو عضو معلول و بيشتر، در شهر 200 تومان در روستا 150 ميليون تومان كمك بلاعوض براي مسكن تعلق مي‌گيرد و براي ساير مددجويان نيز بين 50 تا 100 ميليون تومان كمك بلاعوض پرداخت مي‌شود.

فيروزي همچنين از كمك وديعه مسكن براي مددجويان مستأجر خبر داد و گفت: امسال 20 ميليارد تومان براي اين موضوع اختصاص يافته كه به صورت وام قرض الحسنه بدون بهره به مددجويان تعلق مي‌گيرد كه در شهرهاي بالاي 200 هزار نفر 200 ميليون تومان و در شهرهاي زير 100 ميليون جمعيت 100 ميليون تومان به مستأجران پرداخت مي‌شود.

وي از نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازي و گفتمان‌سازي را یک راهبرد مهم خواند گفت: رسانه‌ها به خاطر تأثير بالايي كه بر افكار عمومي دارند مي‌توانند دستگاه‌هايي را كه در زمينه آسيب‌هاي اجتماعي در خصوص همكاري با بهزيستي وظيفه‌مند هستند ترغيب و تشويق كنند و يا با فشار افكار عمومي، مطالبه‌گري داشته باشند.

به گفته فيروزي، در زمينه ورزش، مسكن، اشتغال، فرهنگ‌سازي و ساير زمينه‌هاي زندگي معلولين، بهزيستي هيچ‌گونه وظيفه‌مندي قانوني ندارد و صرفا به عنوان تسهيلگر از دستگاه‌هاي متولي اين موضوعات، حقوق معلولين را مطالبه مي‌نمايد.

مدير كل بهزيستي خراسان رضوي خاطر نشان كرد: تقريبا در تمام آسيب‌هاي اجتماعي، بين ده تا بيست دستگاه طبق آيين‌نامه‌ها و شيوه‌‌نامه‌هايي كه به تصويب دولت رسيده، وظيفه‌مند هستند که ضمن تشکر از دستگاه قضایی که همکاری و تلاش جدی دارد انتظار داریم ساير شركاي دولتي، همکاری و همراهی خودشان را بیشتر کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد