hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > مسئول واشنگتن‌پست: دیدار بایدن با بن سلمان شرم‌آور بود

مسئول واشنگتن‌پست: دیدار بایدن با بن سلمان شرم‌آور بود

ایسنا نوشت: روزنامه واشنگتن پست، بایدن را به خاطر دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و کوبیدن مشت‌ها به یکدیگر به سبک دوران کرونا مورد انتقاد قرار داد و گفت که این کار نه تنها "صمیمیت و راحتی" را نشان داد،بلکه به ولیعهد سعودی نوعی "عفو" تقدیم کرد.

فرد رایان، ناشر و مدیر مسئول واشنگتن پست، تبادل نظر بین بایدن و بن سلمان در کاخ سلطنتی در جده، عربستان سعودی را "شرم آور" خواند.

رایان در بیانیه‌ای نوشت: اولین برخورد بین رئیس جمهور بایدن و محمد بن سلمان بدتر از دست دادن بود - شرم آور بود. این کار سطحی از صمیمیت و راحتی را نشان می‌دهد و به ولیعهد عفوی غیرقابل توجیه را ارائه می‌دهد که او به شدت به دنبال آن بود. سفر بایدن به عربستان سعودی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است، از جمله دیدار او با محمد بن سلمان ولیعهد که جامعه اطلاعاتی دست داشتن او در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مستقر در ایالات متحده و همکار واشنگتن پست در سال ۲۰۱۸ را تایید کرده است.

روزنامه پست همچنین گزارش داد که مقامات سعودی ابتدا دو خبرنگار این روزنامه را از نشست خبری برنامه‌ریزی شده‌، حذف کردند آنها بعداً پس از مطرح کردن این موضوع با مقامات کاخ سفید اجازه حضور در میزگرد را پیدا کردند.

سناتور جمهوری‌خواه آدام شف نیز در توییتی نوشت: اگر زمانی نیاز به یادآوری تصویری از تسلط مستبدان نفت خیز بر سیاست خارجی ایالات متحده داشتیم، امروز به آن دست یافتیم! یک ضربه مشت ارزش هزار کلمه را دارد.

این اولین سفر بایدن به عربستان سعودی پس از انتخاب شدنش در سال ۲۰۲۰ است.

311311

کد خبر 1651641

منبع: khabaronline-1651641

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد