hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > آسیب‌های اجتماعی ۴۷۰ شهرستان کشور رصد شد

آسیب‌های اجتماعی ۴۷۰ شهرستان کشور رصد شد

مشهد ـ معاون پپشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی کشور گفت: آسیب‌های اجتماعی در ۴۷۰ شهرستان در سراسر کشور مورد رصد قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، آرزو ذکایی‌فر ظهر پنجشنبه در نشست اعضای دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی در بهزیستی خراسان رضوی اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی در ۴۷۰ شهرستان در سراسر کشور مورد رصد قرار گرفته و اطلاعات حاصله در سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور به ثبت رسیده است.

معاون پپشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی کشور گفت: مطالعات این طرح از حدود یک دهه پیش آغاز شده و در سال گذشته پس از برگزاری جلسات کارشناسی متعدد و بررسی‌های تخصصی، اجرایی شده است.

وی ادامه داد: سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی در سطح ملی فعال است و بزودی دسترسی استان‌ها به این سامانه برقرار می‌شود.

ذکایی‌فر افزود: بالغ بر ۲۰ دستگاه اجرایی در این برنامه مشارکت و با بهزیستی همکاری دارند.

معاون پپشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی کشور اظهار کرد: اطلاعات این سامانه با داده‌های استخراج شده از مداخلات اورژانس اجتماعی، سامانه ملی اعتیاد، خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ و سامانه تصمیم هم‌رسانی شده و علاوه بر این اطلاعات مدیریتی از طریق ثبت احوال، وزارت بهداشت، پزشکی قانونی و دیگر نهادهای مرتبط نیز اخذ و در داشبورد این سامانه مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: مقرر شده که این سامانه به پایگاه رصد مسائل اجتماعی وزارت کشور نیز پیوند داشته باشد و هم‌افزایی نهادهای مختلف می‌تواند برنامه‌های کاهش آسیب را ثمربخش‌تر نماید.

ذکایی‌فر افزود: هدف از تأسیس دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی در بهزیستی، هم افزایی دستگاه‌ها در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

معاون پپشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی کشور تأکید کرد: اعتبارات لازم برای اجرای برنامه‌های کاهش آسیب تأمین شده و ما در مشارکت دستگاه‌های مرتبط فقط همکاری و تعامل مثبت آنان را انتظار داریم.

وی افزود: با داشتن اطلاعات زمینه‌ای در هر منطقه، می‌توانیم برنامه‌های کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را هدفمند نموده و بر اساس بوم هر منطقه و اولویت‌بندی مطابق با شرایط اجتماعی آن، اجرایی کنیم.

گفتنی است در این نشست، اعضای دبیرخانه نظرات و دیدگاه‌های خود را پیرامون طرح‌ها و برنامه‌های اعلام شده‌ی بهزیستی در حوزه آسیب‌های اجتماعی مطرح کردند و برای همکاری در اجرای این برنامه‌ها در سطح استانی، اعلام آمادگی کردند و مقرر شد طرح‌های اجرایی که بهزیستی استان در حوزه آسیب‌ها تدوین می‌کند با مشارکت دستگاه‌های عضو دبیرخانه باشد تا هم‌افزایی به حداکثر مطلوب برسد.

منبع: mehrnews-5538431

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد