hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اختصاص ۷۷ میلیون یورو برای تامین ۱۱۳ واگن مورد نیاز مترو تهران

اختصاص ۷۷ میلیون یورو برای تامین ۱۱۳ واگن مورد نیاز مترو تهران

شهردار تهران گفت: برای تأمین ۱۱۳ دستگاه واگن با شرکت واگن سازی تهران مذاکراتی شده و دولت برای این امر ۷۷ میلیون یورو اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی، حاشیه در مراسم تفاهم نامه همکاری مشترک میان شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای احداث خط ۱۰ مترو و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خط ۱۰ مترو تهران دارای ۳۵ ایستگاه است، افزود: فاز اول احداث این خط امسال شروع می‌شود و امکانی را ایجاد می‌کند که ۶ منطقه بتوانند از این ظرفیت بهره مند شوند و بیشترین ایستگاه هم مرتبط به منطقه ۲۲ است.

وی ادامه داد: مترو برای ما اولویت قطعی است و به دنبال تکمیل ۷ خط هستیم و این خطوط به ۷۰ هزار میلیارد تومان احتیاج دارند و د چهار خط دیگر نیز به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و به دنبال این هستیم تا با مولد سازی ایستگاه‌ها منابع خود را خلق کنیم.

زاکانی با اشاره به تأمین واگن و مترو برای خطوط مترو بیان کرد: تأمین هزار و ۵۰ هزار واگن دنبال می‌شود که از این تعداد ۴۲۰ دستگاه از داخل و ۶۳۰ دستگاه نیز از خارج از کشور تأمین خواهد شد. در حال حاضر مقدمات برای تأمین ۶۳۰ دستگاه در دولت فراهم شده و بانک مرکزی اقدامات ویژه را برای تأمین ۱۵ درصد منابع انجام داده و مسیر همواری ایجاد شده که آینده خطوط مترو رقم بخورد.

شهردار تهران تصریح کرد: برای تأمین ۱۱۳ دستگاه واگن با شرکت واگن سازی تهران مذاکراتی شده و دولت برای این امر ۷۷ میلیون یورو اختصاص داده است همچنین برای تأمین ۲۲۰ دستگاه نیز با مپنا وارد مذاکره شده‌ایم و تفاهم نامه‌ای نیز آماده کرده‌ایم و امیدواریم از دو سال آینده، واگن‌ها در اختیار خطوط قرار گیرند و تا سه سال آینده شاهد تکمیل واگن‌ها برای خطوط باشیم.

منبع: mehrnews-5537176

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد