hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > برنامه‌های موسسه نکوداشت غدیرمشهد در دهه ولایت اعلام شد

برنامه‌های موسسه نکوداشت غدیرمشهد در دهه ولایت اعلام شد

مدیر عامل موسسه نکوداشت غدیر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در سالن همایش کانون فرهنگی تربیتی فارابی برگزار شد گفت:. مجموعه‌ نکوداشت غدیر مشهد از سال ۱۳۸۶ تشکیل شده و در سطح کشور در حال خدمت‌رسانی است.

 مشهد پایگاه خبری رویدادایران-حسین فلاح افزود: این مجموعه طی ۱۵ سال گذشته فعالیت‌های بسیاری را انجام داده و این توفیق را داشته که بتواند به صورت گسترده‌ پیام غدیر را به همگان برساند. 

وی با اشاره به اینکه این مجموعه امسال با ۲۲ عنوان پروژه، فعالیت‌هایی برای گسترش پیام غدیر در دست اجرا دارد، بیان کرد: یکی از پروژه‌هایی که ما هر سال انجام می‌دهیم، پروژه نبض است. سال گذشته تیم نبض مجموعه به همراه تعدادی از دانشجویان شهر مشهد به عیادت ۵۰۰۰ بیمار رفتند و پیام غدیر را به آن‌ها ابلاغ کردند. این عمل امسال هم در دستور کار مجموعه است و بیماران بسیاری را عیادت خواهیم کرد. همچنین ۳۰۰۰ المان طراحی شده که به کادر درمان زحمت‌کش در بیمارستان‌های مختلف اعطا خواهد شد. 

فلاح در رابطه با فعالیت‌هایی که توسط مجمع نکوداشت غدیر در فضای مجازی صورت گرفته نیز عنوان کرد: طراحی سایت «ما و غدیر» و تولید کلیپ‌هایی با محتوای انتشار پیام غدیر از جمله اقداماتی است که در فضای مجازی صورت گرفته است. همچنین برگزاری جشنی در فضای مجازی طراحی شده که روز جمعه، ۳۱ تیر، یک هفته بعد از روز غدیر برگزار خواهد شد. مردم می‌توانند در فضای مجازی در آن شرکت کنند. 

وی ادامه داد: از پروژه‌های اجتماعی که توسط موسسه انجام می‌شود، می‌توان به پروژه پزشکان اشاره کرد. در حال حاضر مجموعه ۶۰ پزشک عضو دارد که تحت عنوان پزشکان محب اهل‌البیت(ع) فعالیت دارند و در روز عید غدیر و روزهای پیش از آن در مطب‌های خود هدایایی را به بیماران اهدا می‌کنند و در بزرگداشت این روز شریک می‌شوند. همچنین ۲۰۰۰ المان برای پاسداری از غدیر بین پزشکان شهر مشهد توزیع خواهد شد. 

مدیر عامل مجمع نکوداشت غدیر گفت: ما هر سال ۲ تریلی را آذین‌بندی می‌کنیم و بیشتر در مناطق روستایی و مناطقی که کمتر این جریان در آن شکل گرفته، جشنی را به صورت سیاری برگزار خواهیم کرد. سال گذشته ۷۰ منطقه محروم را با همین کارناوال‌های شادی روستا به روستا گذر کردیم و توانستیم پیام غدیر را میان مردم آن مناطق گسترش دهیم. از دیگر فعالیت‌های این مجموعه برپایی سفره احسان علوی است که همچون سال گذشته ظهر روز غدیر برگزار و ۳۰ هزار غذا میان نیازمندان مناطق محروم توزیع خواهد شد. 

فلاح خاطرنشان کرد: پروژه بعدی با عنوان پروژه تاکسیرانان است که همچون چهار سال گذشته امسال هم برگزار می‌شود و طی آن برای تعدادی از تاکسیرانان شهر کلاس‌های آموزشی برگزار خواهد شد تا نحوه برخورد و تبریک عید غدیر را با مسافران آموزش ببینند. همچنین پروژه وارث از دیگر پروژه‌های این مجموعه است که طی آن هر سال با هدایایی به دیدار خانواده‌های شهدای سادات می‌رویم. امسال علاوه بر این موضوع در منزل چهار شهید مدافع حرم جشن خیابانی غدیر را برپا خواهیم کرد. 

مدیر روابط عمومی مجمع نکوداشت غدیر نیز در ادامه این نشست در رابطه با فعالیت‌های این موسسه فرهنگی بیان کرد: مجمع نکوداشت غدیر از سال ۱۳۸۶ آغاز به کار کرد و تا سال ۱۳۹۵ بیشتر در حوزه تبلیغی، تربیتی و تعظیم‌ شعائر غدیر فعالیت می‌کرد. اتفاق ویژه‌ای که در سال ۱۳۹۶ رخ داد، این بود که بزرگان موسسه به جوان‌ترهایی که فعالیت‌های دانشجویی انجام می‌دادند، اجازه دادند در موسسه فعال شوند و آن‌ها یک دوره استراتژی فرهنگی را به صورت فشرده زیر نظر دانشگاه تهران گذراندند. در واقع فعالیت‌های استراتژیک موسسه را از سال ۹۶ آغاز کردیم. 

مهدی عنایتی افزود: پس از آن ما بر سه حوزه مخاطب، موضوع و جغرافیا تمرکز کردیم. جغرافیای ما هر جایی است که دانشجویان و جوانان حضور دارند و موضوع ما غدیر و وارث غدیر، امام زمان(عج)، است. 

وی  خاطرنشان کرد: با توجه ویژه به منابع انسانی داوطلب، حرفه‌ای و حامیان فعالیت خود را گسترش می‌دهیم و تلاش می‌کنیم با ارائه‌ محصولاتی باکیفیت استقلال خود را حفظ کنیم. چهار هدف کلان موسسه مجمع نکوداشت غدیر شامل رشد همه‌جانبه نیروها، اجرای فعالیت‌های تبلیغی سالم در دانشگاه‌ها، استقلال مالی و تشکیل کلاس‌های تربیتی است.  

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد