hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > حضور ١٠ روزه اقوام ایرانی در استان فارس

حضور ١٠ روزه اقوام ایرانی در استان فارس

شیراز- معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: جشنواره اقوام ایرانی با حضور ٩ استان کشور در فارس به مدت ١٠ روز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرخ زاده پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری برگزاری جشنواره اقوام ایرانی در فارس، بیان کرد: از جمله مباحثی که در استان فارس مورد توجه است مسئله توسعه اقتصاد گردشگری است از این رو برنامه ریزی ها به گونه‌ای بوده است که بتوان شرایط را در جامعه به سمتی پیش برد که توسعه گردشگری در جامعه روی دهد.

وی یکی از شاخه‌های اقتصاد گردشگری را صنایع دستی و معرفی آداب، رسوم و باورها و صنایع هنری منشعب از افکار هنرمندان ما در سطح کشور عنوان کرد.

به گفته معاون استاندار فارس بیش از ٩ استان در جشنواره اقوام ایرانی اعلام کرده‌اند این در حالی است که استان‌های دیگری هم متقاضی حضور در این جشنواره بودند که به دلیل محدودیت ظرفیت و امکانات، مقرر شد که در طول سال در جشنواره مشابه شرکت کنند.

فرخ زاده افزود: بهتر است که غنی سازی اوقات فراغت همراه با آموزش باشد در بحث سبک زندگی به عنوان یکی دیگر از مسائل مورد نظر رهبری، نیز موضوع آداب و رسوم و باورها و مسائل مربوط به بازی‌های بومی و محلی باید لحاظ شود، چرا که مردم در این بخش از کار به دلیل دیرینه بودن سنت و آداب، ارتباط خوبی برقرار خواهند کرد.

به گفته این مقام مسئول برخی از دستگاه‌های همکار برای برگزاری جشنواره اقوام ایرانی هیچ همکاری نداشته و اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس به تنهایی توانست تأمین اعتبار لازم برای این جشنواره را فراهم کند.

او به چرایی این موضوع پرداخت و گفت: حرف و حدیث‌های متعددی در خصوص ماجرای چمران شیراز به وجود آمد اما واقعیت این است که باید در سطح شهر شیراز جایگزین‌های مناسبی برای قشر جوان و نوجوان ایجاد شود که جشنواره اقوام ایرانی با اداب عمیق و قوی، جایگزین مناسبی به جای بروز اینگونه مسائل است. لذا دستگاه‌هایی که مشارکت نکردند، ضرر کردند.

معاون استاندار فارس ضمن اعلام حمایت از مجموعه کارآفرینان حوزه صنایع دستی به ویژه مجموعه عشایر، خاطرنشان کرد: عشایر جمعیت قابل توجهی از جمعیت فارس را تشکیل می‌دهند و در تمام برهه‌ها نقش مثبتی در نظام ایفا کرده‌اند و اکنون هم حق این است که فضا به گونه‌ای ترسیم شود که امکان بروز توانمندی و باورهای برای آنها ایجاد شود.


منبع: mehrnews-5536312

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد