hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > توسعه بندر چابهار دچار عقب‌ماندگی است

نماینده مردم خاش در مجلس:

توسعه بندر چابهار دچار عقب‌ماندگی است

نماینده مردم خاش در مجلس گفت: برای اینکه عقب ماندگی توسعه‌ای کنونی در بندر چابهار متوقف شود، وزارت امور خارجه کشورمان باید پیگیر تحقق توافقات و پروتکل‌های انعقاد شده با هندی‌ها باشد.

به گزارش رویدادایران به نقل از  خبرگزاری دانشجو، اسماعیل حسین زهی، نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی ضمن مطالبه از وزارت خارجه درباره مسائل بندر چابهار گفت: هندی ها فقط ۲ الی ۳ دکل بارگیری و تخلیه کشتی در بندر چابهار آورده اند که هنوز هم افتتاح نشده لذا وزارت امور خارجه کشورمان باید پیگیر تحقق توافقات و پروتکل های انعقاد شده باشد.

اسماعیل حسین زهی، در خصوص رایزنی مقامات هند و ایران درباره توسعه همکاری ها در بندر چابهار افزود: بندر چابهار یکی از معدود مناطقی محسوب می شود که دارای معافیت از اعمال تحریم های ایالات متحده است و کشورها می توانند بدون استثناء در آن سرمایه گذاری کنند.

نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالیست که قرارداد سرمایه گذاری برای توسعه این بندر میان کشورمان و هند منعقد شد اما آنها نتوانستند به اهداف مدنظر جمهوری اسلامی دست پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه امروزه شاهد توسعه بندر گوادر در پاکستان با سرمایه گذاری چینی ها هستیم، ادامه داد: بنابراین برای اینکه عقب ماندگی توسعه ای کنونی در بندر چابهار متوقف شود، وزارت امور خارجه کشورمان باید پیگیر تحقق توافقات و پروتکل های انعقاد شده با هندی ها باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در قوه مقننه خاطرنشان کرد: باید یادآور شد علی رغم اینکه این بندر تحت تحریم ها قرار ندارد اما مطمعناً آمریکایی ها در پشت پرده هندی هارا تحت فشار قرار داده اند تا توافقات روی کاغذ را عملیاتی نکند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد