hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > نخستین روز اعمال حجاج در منا به خوبی برگزار شد

نخستین روز اعمال حجاج در منا به خوبی برگزار شد

رییس سازمان حج وزیارت گفت: حجاج طی روزهای یازدهم و دوازدهم نیز به رمی جمره می پردازند و عصر روز دوازدهم از سرزمین منا خارج می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید صادق حسینی امروز شنبه مصادف با دهم ذی الحجه و بعد از پایان مراسم اظهار کرد: امروز در سرزمین وحی روز عید سعید قربان بود و حجاج کشورمان به ادای اعمال حج تمتع پرداختند.

وی افزود: حجاج کشورمان روز گذشته همزمان با روز عرفات و امروز مصادف با روز عید قربان دعاگوی مردم شریف ایران اسلامی بوده اند و در سایر اعمال خود نیز نایب الزیاره میلیون‌ها ایرانی هستند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه حجاج کشورمان روز گذشته در صحرای عرفات دعای عرفه را زمزمه کردند، گفت: بخشی از حجاج شامگاه گذشته وارد منا شدند و بخش اعظمی از حجاج در مشعر الحرام تا صبح بیتوته کردند و سپس عازم منا شدند که در اصل تمام حجاج کشورمان امروز صبح روز عید قربان در منا حضور یافتند.

حسینی تصریح کرد: حجاج کشورمان امروز همزمان با عید سعید قربان وارد منا شدند و عازم رمی جمرات برای رمی جمره عقبه شدند و سه عمل عبادی خود را انجام دادند.

وی افزود: رمی جمره عقبه، قربانی و سپس تقصیر یا حلق سه عملی بود که حجاج عزیز کشورمان انجام دادند و بخش عمده‌ای از مناسک حج تمتع را پشت سر گذاشتند.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: هنوز بخشی از اعمال حجاج کشورمان باقی مانده است که باید آن را انجام دهند و طی دو روز آینده نیز باید در منا حضور داشته باشند و به ادای اعمال بپردازند؛ طی دو روز آتی نیز رمی جمره انجام می‌گیرد و کار مناسک ظهر روز دوازدهم ذی الحجه خاتمه می‌یابد.

حسینی اعلام کرد: بعد از بیتوته در منا و ادای اعمال به ویژه رمی جمرات، همه حجاج کشورمان عصر روز دوازدهم از منا خارج می‌شوند و به دیگر اعمال مربوطه می‌پردازند.

وی تصریح کرد: بحمدالله همه حجاج کشورمان در سلامت کامل هستند و مشکل خاصی وجود ندارد و تمامی برنامه ریز ی ها بر اساس زمانبندی دقیق و دستورالعمل‌های اجرایی تدوین شده انجام می‌گیرد.

منبع: mehrnews-5534670

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد