hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات تکمیل بازارچه صنایع دستی زنان

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات تکمیل بازارچه صنایع دستی زنان

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: امیدواریم تا پایان برنامه هفتم هیچ زن سرپرست خانواری را در جامعه نداشته باشیم که توانایی تأمین معیشت خود را نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، انیسه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در جریان سفر به کردستان در جلسه‌ای با حضور اقشار مختلف زنان، اظهار کرد: آسیب‌شناسی گسترده‌ای در دولت سیزدهم در مورد زنان سرپرست خانوار صورت گرفته و موانع جذب اعتبار برای اشتغال این قشر در حال برطرف شدن است.

وی ادامه داد: شعار دولت سیزدهم کمک از اعتبار و توان مردم برای خودشان است و در اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار هم باید از نیروهای جهادی و مردمی بهره‌گرفته شود.

خزعلی بیان کرد: یکی از مواردی که در ستاد ملی زنان و خانواده تصویب شده است صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار بود که این قشر بدون ضامن می‌توانند وام دریافت کنند.

وی در پاسخ به مطالبه بانوان سرپرست خانوار برای پوشش بیمه‌ای گفت: این موضوع یکی از دغدغه‌های ما است لذا به دنبال پیدا کردن راهکار برای این مسئله هستیم اما شرایط اقتصادی و بودجه دولت فعلاً این اجازه را به ما نداده است.

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده ضمن اشاره به مزایای راه اندازی کسب و کارهای پایدار خانواده محور، گفت: مبلغ ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به زنان کردستانی در بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

خزعلی با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان، جهت فروش محصولات به صورت دائمی بازارچه ایجاد می‌شود و مبلغی بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت بازارچه صنایع دستی زنان کارآفرین در استان تخصیص یافته است.

وی ساخت و راه اندازی خانه امن در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برای زنان و دختران آسیب دیده و در معرض آسیب در کردستان را ضروری اعلام کرد و گفت: این مهم پیگیری و در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منبع: mehrnews-5534303

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد