hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > خطیب جمعه دماوند : وجوب حجاب برای این است که بیماردلان و سبک‌سرiها به خانم‌ها طمع نکنند

خطیب جمعه دماوند : وجوب حجاب برای این است که بیماردلان و سبک‌سرiها به خانم‌ها طمع نکنند

فارس نوشت : حجت‌الاسلام دماوندی گفت: حجاب، محدودیت نیست؛ مراکز فرهنگی دینی باید فلسفه حجاب و فواید آن را برای نسل جوان بازگو کنند و شبهات مربوط به حجاب را برطرف کنند.

حجت‌الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند با اشاره به هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: وجوب حجاب برای این است که خانم‌ها مورد احترام قرار گیرند و حرمت داشته باشند و بیماردلان و افراد سبک‌سر طمع نکنند.

وی افزود: حجاب باعث استحکام بیشتر بنیان خانواده می شود و به نفع زن است و باعث جلوگیری از تمایل مردان به زنان دیگر و نامحرمان می شود؛ چشم اگر کنترل نشود کنترل و مهار دل از دست می‌رود، حفظ چشم باعث پاک نگه داشتن دل و روح انسان است.

امام جمعه دماوند گفت: حجاب هم حق انسانی است و هم حق الهی، حجاب برای زن مصونیت و شرافت به ارمغان می‌آورد و حجاب، محدودیت نیست؛ مراکز فرهنگی دینی باید فلسفه حجاب و فواید آن را برای نسل جوان بازگو کنند و شبهات مربوط به حجاب را برطرف کنند.

مراکز فرهنگی فلسفه و فواید حجاب را برای نسل جوان بازگو کنند

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: جهاد بانوان جهاد عفاف و همسرداری و فرزندآوری و فرزندپروری است؛ از دامن زنان مومن مردان غیور و خدمتگزاری مثل شهید سلیمانی تربیت می‌شوند؛ الگوی زنان مسلمان ایرانی و غیرایرانی در مسئله حجاب و پوشش حضرت زهرا و حضرت زینب سلام الله علیهما هستند که ضمن فعالیت سیاسی و اجتماعی و جهادی، حجاب و عفت خود را کاملا حفظ می‌کردند.

وی بیان کرد: بی حجاب فقط بی‌حجاب نیست، بلکه بی‌حجابی را تبلیغ می‌کند و عادی جلوه می‌دهد، با حجاب هم حجاب را تبلیغ می‌کنند و نوع پوشش آثار اجتماعی دارد. آیت‌اللّه جوادی آملی می‌فرماید: حجاب زن مربوط به خود او نیست تا گفته شود از حق خود صرف نظر کردم؛ حجاب زن مربوط به محرم او نیست تا بگوید من راضی به بی‌حجابی هستم.

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: حجاب زن مربوط به خانواده نیست که اعضای خانواده به بی حجابی راضی باشند. حجاب حقی الهی است؛ اگر همه اعضای خانواده‌ اعم از همسر، برادر، فرزند و... راضی به بی‌حجابی باشند، قرآن مجید راضی نخواهد بود، زیراکه زن و حیثیت او حق خداست و خداوند زن را مظهر احساس و عاطفه آفریده نه مظهر بی‌عفتی و شهوترانی.

فتاح‌دماوندی افزود: روز عرفه روز بخشش و مغفرت الهی و روز تغییر از شقاوت به سعادت است، روز دعا و نیایش و مناجات با خداست؛ دعا باعث دفع بلا و جلب روزی و محبوبیت نزد خدا و نجات از جهنم است و هیچ دعایی بی فایده نیست.

وی تصریح کرد: مالیات در همه کشورها پشتیبان مالی خدمات دولت است، اما باید منصفانه و با توجه به واقعیات اخذ شود؛ دولت باید از فرار مالیاتی دانه درشت‌ها جلوگیری کند و با کسبه خرد بیشتر مدارا کند.

امام جمعه دماوند تاکید کرد: مردم شهرستان دماوند از اداره مالیات گله‌هایی دارند که به حق است و باید شنیده و پاسخ قانع‌کننده داده شود؛ متأسفانه مالیات برخی اقشار مثل کاسبان خرد افزایش زیادی داشته که با درآمد و هزینه های آنها تطابق ندارد و پرداخت آن برای آنها سخت است‌.

فتاح‌دماوندی توصیه کرد: از مردم عزیزمان تقاضا داریم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و واکسن کرونا را تزریق کنند.

217

کد خبر 1649217

منبع: khabaronline-1649217

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد