hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > خطیب جمعه شیراز : اگر کسی شعار بی‌حجابی بدهد، خارج از ادیان است / ۷۰درصد جامعه ما معتقد به حجاب هستند

خطیب جمعه شیراز : اگر کسی شعار بی‌حجابی بدهد، خارج از ادیان است / ۷۰درصد جامعه ما معتقد به حجاب هستند

فارس نوشت: آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه سو استفاده سیاسی از یک مسئله فرهنگی خیانت است، گفت: برخی‌ها مسئله حجاب را که از نظر فرهنگی مهم است دستاویز کار سیاسی و استفاده ابزاری می‌کنند که این خیانت است.

آیت الله لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس امروز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار داشت: از نگاه علوم اجتماعی بی حجابی یک هنجار شکنی است به خصوص در جامعه ما که بیش از ۷۰ درصد معتقد به حجاب هستند.

وی با بیان اینکه هنجارشکنی، آثار بسیار بدی دارد، افزود: وظیفه ما این است مثل سپر جلوی رفتارهای تند بایستیم و کنترل کنیم، چون اگر کنترل نشود نتیجه مطلوبی ندارد.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه بانوان در ادیان الهی و تمدن‌های بشری همیشه پوشش داشتند، افزود: آثار پوشش بانوان در تمدن‌های مختلف از نظر تاریخی موجود است و در آیین رزتشتی ایران نیز، بانوان پوشش خاصی داشته اند.

وی ادامه داد: در ملیت ایرانی نیز بانوان پوشش داشته و دارند و این موضوع باید به عنوان یک امر مشترک بین ادیانی مورد توجه قرار بگیرد، زیرا حجاب مسئله مشترک بین ادیان است و اگر کسی شعار بی حجابی بدهد، خارج از ادیان است.

نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید بر اینکه سو استفاده سیاسی از یک مسئله فرهنگی خیانت است، گفت: برخی‌ها مسئله حجاب را که از نظر فرهنگی مهم است دستاویز کار سیاسی و استفاده ابزاری می‌کنند که این خیانت است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: باید فرهنگسازی مستمر در حوزه حجاب و عفاف ایجاد شود که به صورت دائم در جامعه پیش برود و این نیاز به همکاری همه دستگاه‌های مسئول و غیرمسئول در امر حجاب را دارد.

ت نیز گفت: مجموعه پتروشیمی فارس جز صنایع مادر در کشور است و توقع این است که ظرفیت‌های پتروشیمی دیده شود و توسعه پیدا کند، زیرا اگر به دنبال حل مشکل جوانان، عفاف و حجاب در جامعه هستیم باید پیش نیاز آن‌ها که ایجاد شغل و ازدواج آسان است زمینه آن فراهم شود.

۲۱۲۳۱

کد خبر 1649164

منبع: khabaronline-1649164

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد