hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > آغاز مراسم برائت از مشرکین در عرفات

آغاز مراسم برائت از مشرکین در عرفات

مراسم برائت از مشرکین با حضور نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران کشورمان، رئیس سازمان حج و زیارت و جمع کثیری از زائران ایرانی بیت الله الحرام در صحرای عرفات آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج؛ این مراسم که نمایندگان بیوت مراجع عظام نیز در آن حضور دارند از ساعت ۹ صبح به وقت محلی (۱۰:۳۰ به وقت ایران) با مداحی حاج مهدی سماواتی و قرائت مناجات امیرمومنان در مسجد کوفه و تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.

بر پایه این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت پیام حج مقام معظم رهبری را تا دقایقی دیگر در این مراسم قرائت خواهد کرد.

زائران ایرانی که شب گذشته را به راز و نیاز به درگاه الهی گذرانده بودند از صبح امروز با حضور در چادر بعثه مقام معظم رهبری برای شرکت در این مراسم آماده می‌شدند.

شعارهای مرگ بر آمریکای خونخوار، چپاولگر، توطئه گر و پیمان شکن و مرگ بر اسرائیل غاصب، عامل بحران، خون خوار، متجاوز و کودک کش بر روی تابلو نوشته‌هایی که در محوطه داخلی چادر نصب شده و همچنین در دستان زائران دیده می‌شود.

شماری از جانبازان سرافراز دفاع مقدس نیز که در قالب کاروان جانبازان به سرزمین وحی مشرف شده اند در کنار جایگاه مستقر شده اند.

دراین لحظه شعارهای ضد استکباری و ضد صهیونیستی زائران بیت الله الحرام در حمایت از فلسطین و فلسطینیان و تاکید بر وحدت امت اسلامی در فضای چادر بعثه مقام معظم رهبری طنین انداز شده است.

بنابر گزارش منابع خبری، یک میلیون مسلمان که ۸۵۰ هزار نفر آن‌ها از خارج از عربستان به این کشور آمده‌اند، شب را در چادرهای «وادی منا» در هفت کیلومتری مسجد الحرام در مکه مکرمه سپری کردند و همزمان با آغاز سپیده‌دم، امروز حرکت خود را به سمت کوه عرفات آغاز کردند.

حجاجی که به صحرای عرفات رهسپار شده‌اند، امروز را به طور کامل آنجا سپری خواهند کرد و به خواندن قرآن کریم و نماز مشغول خواهند بود.

پس از غروب آفتاب، حاجیان به «مزدلفه» در میانه مسیر بین عرفات و منی خواهند رفت تا شب را در هوای آزاد و پیش از رمی جمرات در روز شنبه، در آنجا بگذرانند.

منبع: mehrnews-5533544

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد