hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > بازار دلار قفل شد/ ریزش قیمت طلا در بازار

بازار دلار قفل شد/ ریزش قیمت طلا در بازار

اقتصادنیوز نوشت: قیمت دلار در این چند روز اخیر بین یک محدوده خاص معامله شده است بنابراین می توان گفت که بازار دلار قفل شد. قیمت سکه هم در حال رفت و برگشت بین دو کانال ۱۴ و ۱۵ میلیون تومان بود.

اواخر هفته گذشته پس از اعلام شکست مذاکرات برجام در دوحه قیمت دلار افزایش چشم گیری پیدا کرد اما با کاهش تب و تاب آن از روز دوشنبه بازار ارز تهران در سراشیبی قرار گرفت و از روز دوشنبه تا امروز پنجشنبه ۱۶ تیر ماه در یک محدوده خاص نوسان را تجربه کرده است.

پس بنابراین می توان گفت نرخ دلا در یک محدوده خاص قفل شده است. امروز قیمت دلار در تهران نسبت به روز قبل رنج بود اما در هرات تقریبا ۳۰۰ تومان کاهش را تجربه کرد. نرخ دلار در بازار سلیمانیه هم تقریبا ۱۲۰تومان پایین تر از دیروز معامله شد.

البته یکی از دلایل کم نوسان شدن بازار آزاد به افزایش حجم عرضه توسط نهاد بازار ساز بر می گردد. با افزایش حجم معاملات توافقی از حجم تقاضا در بازار آزاد کم شده است.

تداوم نوسان محدود قیمت دلار رسمی

در بازار رسمی هم قیمت دلار سرنوشتی مشابه بازار آزاد را تجربه کرده است. در صرافی ملی و بازار متشکل ارزی در این چند روز اخیر نرخ دلار نوسان محدودی پیدا کرد.

قیمت دلار رسمی از صبح تا انتهای روز با یک قیمت و بدون تغییر معامله شد. امروز نرخ دلار صرافی ملی با ۲۷ هزار و ۸۲۸ تومان مبادله شد که نسبت به عصر روز چهارشنبه تقریبا ۲۷ تومان بالاتر بود.

قیمت دلار متشکل هم امروز ۲۷ هزار و ۷۱۷ تومان بود که در مقایسه با روز گذشته ۲۷ تومان نوسان صعودی را نشان می دهد. بنابراین می توان گفت صرافی ملی و بازار متشکل به یک اندازه نرخ دلار را افزایش دادند.

قیمت اونس طلا رشد کرد / قیمت طلا ۱۸ عیار در سرازیری

قیمت اونس طلا عصر امروز تقریبا ۸ دلار از دیروز بالاتر بود. این فلز گران بهای جهانی امروز با ۱۷۴۳ دلار مبادله شد. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار در زمان نوشتن این گزارش مانند روز گذشته در سرازیری قرار داشت. قیمت این فلز زرد رنگ امروز ۵ هزار و ۸۰۰ تومان پایین تر از دیروز و با ۱ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش رسید.

برگشت سکه به کانال ۱۴ میلیون

قیمت سکه هم امروز بین کانال ۱۴ و ۱۵ میلیون تومان معامله شد. قیمت هر قطعه سکه امامی در حدود ۱۴ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان تا ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

با فرض سکه ۱۵ میلیون تومانی حباب سکه ۱۶ درصد بدست آمد و فاصله ذاتی سکه با قیمت نقدی بیش از ۲ میلیون تومان بود. از نظر سکه بازان یکی از دلایلی که باعث قفل شدن بازار سکه در روزهای اخیر شده حباب چشمگیر و فاصله زیاد ارزش ذاتی و نقدی بوده است. ۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1648919

منبع: khabaronline-1648919

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد