hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آخرین وضعیت پروژه انتقال آب دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان

آخرین وضعیت پروژه انتقال آب دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت پروژه انتقال آب دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان را تشریح کرد.

به گزارش رویددایران اسماعیل حسین زهی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت پروژه انتقال آب دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان اظهارکرد: باتوجه به اینکه نزدیک به 20 سال است که شاهد خشکسالی در استان سیستان و بلوچستان هستیم، اکثریت روستاهای این استان خالی از سکنه شده است و روستاهای باقی مانده نیز فاقد آب آشامیدنی کافی هستند.

وی افزود: متاسفانه درحال حاضر تنش آبی زیادی در شهرهای استان سیستان و بلوچستان وجود دارد؛ با توجه به این موضوع، با مشورت مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان به این جمع بندی رسیدیم که از آب دریای عمان برای مصارف آشامیدنی و غیرآشامیدنی استان استفاده کنیم. پروژه انتقال آب دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان از دولت‌های گذشته پیگیری شده بود اما خوشبختانه در دولت فعلی با پیگیری مجلس شورای اسلامی و کارشناسان خبره حوزه، توانسنیم آن را به سرانجام برسانیم.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقدمات پروژه انتقال آب دریای عمان درحال حاضر به عنوان یک قانون باید هرچه سریع‌تر از سوی وزارت صمت و وزارت نیرو انجام شود. درحال حاضر زمین‌های مربوط به این پروژه تحویل داده شده و محل برداشت آب نیز مشخص شده است. دولت نیز درحال رایزنی با شرکت‌های عمرانی و معدنی مختلف است تا بتواند اعتبارات کافی را برای انجام این پروژه تامین کند. به طور کلی تاکنون حدود 5 درصد از پروژه به جلو رفته است.

منبع :خبرگزاری دانشجو

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد