hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > رونمایی از پوستر پنجمین سوگواره عکس عاشورایی در زاهدان

رونمایی از پوستر پنجمین سوگواره عکس عاشورایی در زاهدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت : سوگواره عکس عاشورایی چندسالی است که به همت کانون عکاسان استان با محوریت زائران پاکستانی و پیاده روی اربعین برگزار می شود که منتخبی از بهترین عکس ها در نمایشگاهی در ایام محرم بویژه در مرز میرجاوه و ریمدان به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش رویدادایران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در نشست با اصحاب رسانه گفت : سنت ها و آیین های عزاداری، جلوه های عزاداری در میان اقوام و مذاهب، جلوه های محرم در زندگی امروزی و منظر شهری، مراسم تعزیه و شبیه خوانی، شیرخوارگان حسینی، کودک و محرم، محرم و فرهنگ عفاف و حجاب، فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، مسجد و محرم، عزاداری در تکایا و حسینیه ها و مساجد، نماز ظهر عاشورا و شام غریبان و غیره از جمله موضوعات سوگواره ملی عکس عاشورایی است.

وی اظهار داشت: سوگواره عکس عاشورایی چندسالی است که به همت کانون عکاسان استان با محوریت زائران پاکستانی و پیاده روی اربعین برگزار می شود که منتخبی از بهترین عکس ها در نمایشگاهی در ایام محرم بویژه در مرز میرجاوه و ریمدان به نمایش درخواهد آمد.

حسین مسگرانی اذعان داشت : این سوگواره که به صورت ملی برگزار می شود یکهزار نفر عکاس در آن شرکت خواهند کرد که پنج داور استانی و ملی نیز عکس ها را داوری می کنندوپنج نفر از عکاسان سیستان و بلوچستان در کنار ۱۰ عکاس ملی عکس ها را به تصویر خواهند کشید.

 وی با اشاره به روز قلم نیز گفت: به مناسبت این روز افتتاح نمایشگاهی از مولفان استان، نشست ویژه انجمن شعر و ادب سیستان و بلوچستان، رونمایی و نقد و بررسی کتاب شعر استاد مختار حقیقت، تجلیل از ۲ نفر نویسنده پرکار و ارزشمند استان که سال گذشته مرحوم شدند، تقدیر از پرکارترین نویسندگان حوزه دفاع مقدس و غیره انجام می شود.

مسگرانی به جشن های قربان تا غدیر نیز اشاره کرد و افزود: به مناسبت این ایام در حاشیه شهر زاهدان پنج جشن با موضوع اعیاد قربان تا غدیر با همکاری دفاتر تسهیل گری، ارائه برنامه های شاد و تقویت رویکرد مطالعه و آشنایی با غدیر، شب شعر غدیر، اجرای موسیقی، تئاتر و غیره برگزار می شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد