hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > ۷۲ درصد از جرائم در سیستان و بلوچستان مربوط به سرقت است

معاون فرهنگی و اجتماعی ستاد انتظامی سیستان و بلوچستان؛

۷۲ درصد از جرائم در سیستان و بلوچستان مربوط به سرقت است

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیش‌از ۷۰ درصد از جرائم این استان را انواع سرقت به خود اختصاص داده است گفت: بیشتر این سرقت‌ها مربوط به سرقت‌های خرد، قطعات و لوازم خودرو و سرقت از منازل است.

به گزارش رویداد ایران به نقل از خبرگزاری ایرنا  سرهنگ علی رحیمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در بررسی‌های  صورت گرفته در نقاط مختلف استان، بی توجهی مالباختگان به هشدارهای مراقبتی و پیشگیرانه مهمترین عامل وقوع آن است و مسائل متعدد دیگری از جمله مشکلات اقتصادی در فراوانی وقوع این جرم بسیار پر رنگ بوده همچنین بازدارنده نبودن قوانین کیفری و اصلاح سارقان از دیگر عوامل نرخ بالای وقوع سرقت در جامعه محسوب می‌شود. 
وی خاطر نشان کرد: به طور قطع مبارزه با سرقت عزمی همگانی را می‌طلبد و در کنار اقدامات پلیس، رفع مشکلات اقتصادی و افزایش رفاه مردم، اشتغالزایی، ساماندهی معتادان و افراد کارتن خواب و بازنگری قوانین بازدارنده سرقت و افزایش شدت مجازات این جرم می‌تواند در پیشگیری از وقوع سرقت در سطح جامعه بسیار موثر باشد.   
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان به نقش مهم شهروندان در پیشگیری از سرقت اشاره کرد و اظهارداشت: شهروندان عزیز می‌بایست با رعایت هشدارهای انتظامی در خصوص حفظ و نگهداری اموال خود کوشا باشند. 
وی از شهروندان خواست با رعایت تمامی نکات پیشگیرانه، فرصت سرقت را از سارقان سلب و در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد