hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > یادواره شهدای خلیج فارس، یادبودی برای شهدای پرواز 655 در سیستان وبلوچستان

یادواره شهدای خلیج فارس، یادبودی برای شهدای پرواز 655 در سیستان وبلوچستان

یادو خاطره 290 شهید هواپیمای مسافربری ایرباس تهران_بندرعباس_دوبی که در 12 تیر1367 با اصابت موشک ناوجنگی آمریکا به شهادت رسیدند، در سیستان و بلوچستان گرامی داشته شد

به گزارش رویداد ایران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما : ۱۲ تير ماه در تقويم رسمي ايران به نام روز افشاي حقوق بشر امريکايي نامگذاري شده است.هواپيماي مسافربري ايراني در اين روز با ۲۹۰ مسافر بر فراز خليج فارس هدف ناو آمريکايي قرار گرفت و اين پرواز هرگز به پايان نرسيد. 

به مناسبت دوازدهم تیرماه و سالروز حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری کشورمان بر فراز خلیج فارس ویژه برنامه ای با حضور خانواده شهدای این حادثه در زاهدان برگزار شد.

 سردار ناظری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در این مراسم گفت: از تعداد ۲۹۰ شهید این حادثه ۳۳ نفر شهید از استان سیستان و بلوچستان بودند که ۳۰ نفر مرد، یک خانم و دو کودک از جمله شهدای این حادثه بودند.

 جنایت هولناک نظامیان امریکایی در این روز در هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس با ناو متجاوز امریکایی را باید یکی از دردناک‌ترین فجایع انسانی دوران معاصر دانست، چرا که عاملان آن به رغم اعتراف معاون رئیس‌جمهور وقت امریکا در حمله عامدانه به هواپیمای مسافربری، نه تنها توبیخ نشدند، بلکه توسط رئیس‌جمهور وقت امریکا مدال شجاعت! گرفتند.

آنچه به ابعاد ضد انسانی این جنایت می‌افزاید سکوت سازمان‌های مدعی حقوق بشری غرب در قبال آن و عدم محکومیت آن توسط سازمان ملل متحد است و همین امر سبب شده که سران رژیم جنایتکار واشنگتن، منشأ اصلی بسیاری از جنایات تاریخ معاصر علیه ملت‌های مستضعف باشند، چرا که به دلیل نظام ناعادلانه فعلی حاکم بر جهان، کاخ سفید خود را در برابر هیچ مرجعی پاسخگو نمی‌داند.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد