hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ۷۲۰۰۰ تن موز و انبه در سیستان و بلوچستان برداشت شد

۷۲۰۰۰ تن موز و انبه در سیستان و بلوچستان برداشت شد

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۷۲ هزار تن موز و انبه از سطح چهار هزار هکتار از باغات استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

به گزارش رویدادایران اردشیر شهرکی اظهار داشت: امسال 72 هزار تن موز و انبه شامل 60 هزار تن موز و 12 هزار تن انبه از سطح چهار هزار هکتار از باغات استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: پنج هزار هکتار از باغات جنوب سیستان و بلوچستان به کشت موز اختصاص دارد که سه هزار هکتار آن بارور است و یک هزار و 500 هکتار از باغات به کشت انبه اختصاص دارد که یک هزار هکتار آن بارور است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های دشتیاری، زرآباد، سرباز و چابهار بیشترین سطح زیر کشت موز و شهرستان‌های سرباز، نیکشهر، قصرقند و چابهار عمده مناطق کشت انبه در سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده‌اند.

شهرکی با اشاره به اینکه برداشت انبه در استان از اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و تا پایان تیرماه ادامه دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود در پایان فصل برداشت 14 هزار تن انبه و 150 هزار تن موز برداشت و روانه بازار مصرف شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان در زمینه تولید میوه‌های گرمسیری از ظرفیت بالایی برخوردار است و رتبه نخست تولید و سطح زیر کشت موز کشور به این استان اختصاص دارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد