hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > حمایت ویژه ازشرکت‌های دانش‌بنیان ‌سیستان و بلوچستان‌

استاندار:

حمایت ویژه ازشرکت‌های دانش‌بنیان ‌سیستان و بلوچستان‌

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حمایت ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدات آنها در دستور کار استانداری است.

به گزارش رویداد ایران ، درمراسم افتتاح این نمایشگاه که 210 شرکت خلاق وفناور محصولات خودرا به نمایش گذاشته اند خیاطیان رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: خلاقیتهای چشمگیر جوانان این استان قابلیت تجاری سازی وتامین نیازبازار رادارد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درخصوص توسعه دانش بنیان افزود: اولویت مرکز بررسی های استراتژیک و ارتباط میان خلاقیت وتولید دانش بنیان باصنعت وتامین نیاز بازار است.
 
مدرس خیابانی استاندارسیستان وبلوچستان هم گفت این نمایشگاه گزیده ای ازچهره واقعی استان بوده ونشان می دهد باحمایت ازجوانان دربخش های تسهیلات وجذب سرمایه گذار امکان توسعه دانش بنیان وجود دارد.
وی تصریح کرد: هرکس بخواهد از ظرفیت‌های استان آگاه شود باید این نمایشگاه ها را ببیند چرا که تصویر واقعی سیستان و بلوچستان در اینگونه نمایشگاه‌ها است تا همه ببینند و به جوانان استان افتخار کنند و کمک و پشتیبانی کنند تا این جوانان بتوانند محصولاتشان را تولید و به اقصی نقاط کشور صادر کنند.
 
وی ادامه داد: آماده ایم تا 15غرفه درشهرک صنعتی جاده میرجاوه زاهدان دراختیار واحدهای فناور وخلاق قراردهیم ولازم است تاتمامی مسولان ونهادها ازاین نمایشگاه درراستای حمایت وتامین نیازداخل استان بازدید کنند.

مدرس خیابان خاطر نشان کرد: نخبگان این فناوری‌ها را با بنیه دانشجویی و نیمه صنعتی ارائه داده‌اند که لازم است مرکز سرمایه‌گذاری با معرفی سرمایه‌گذار از آنها پشتیبانی کند.

وی ضمن قدردانی از تلاش برگزارکنندگان این نمایشگاه گفت: بزرگترین رسالت اینگونه نمایشگاه‌ها، ایجاد پیوند بین مراکز دانشجویی و پژوهشی و دانش بنیان با محیط واقعی صنعت و اجرا است. نقش نمایشگاه‌ها پیوند محیط‌های دانشگاهی و علمی و محیط تجاری است و اینکه از محل این نمایشگاه مسائل استان را مرتفع و ثروت‌آفرینی کنیم. با تعداد و تکرار این نمایشگاه‌ها در سایر نقاط استان باید از این نخبگان و جوانان حمایت شود.

مدرس خیابانی ادامه داد: تمرکز در حوزه مشاغل خرد و خانگی یکی از اهداف دولت در استان است که عمده محصولات ارائه شده در این نمایشگاه مربوط به ایجاد اشتغال روستایی و مشاغل خانگی است از جمله در بحث تصفیه آب، تولید گیاهان دارویی، عرق گیری، تولید برق و ژنراتور خانگی است که می‌توان از محصولات این نمایشگاه در حوزه مشاغل خرد و خانگی و مشاغل روستایی استفاده کرد.

وی در مورد حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت: معمولاً نیازهای شرکت‌های دانش بنیان و کارآفرینان در چهار بسته خلاصه می‌شود و اولین نیازمندی صدور مجوزهای مختلف است که باید در حداقل زمان این مجوزها صادر شود و کارآفرینان درگیر کاغذ بازی و گذشت زمان نشوند.

مدرس خیابانی ادامه داد: دومین نیاز شرکت‌های دانش بنیان داشتن جا و مکان است که در حال حاضر 15 سوله در شهرک صنعتی میرجاوه در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفته و این امر در بقیه شهرک‌های صنعتی در سایر نقاط استان هم اجرا خواهد شد. همچنین بر اساس قانون بودجه 1401، استاندار می‌تواند ظرفیت‌های خالی و سوله‌های بلااستفاده دستگاه اجرایی را در اختیار این شرکت‌ها قرار دهد.

مدرس خیابانی گفت : نیاز به تسهیلات یکی دیگر از نیازهای شرکتهاست که ما آمادگی داریم تسهیلات ارزان قیمت را از محل تبصره 16 و 18 و از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری در اختیار کارآفرینان قرار دهیم و بخشی از این نیاز برای مشاغل خانگی با نرخ چهار درصد ارائه می‌شود. 

وی گفت: در راستای حمایت از محصولات شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای تولیدی در استان پلتفرم مختص سیستان و بلوچستان به عنوان S&B طراحی شده که کارآفرینان می توانند محصولات تولیدی خود را در آن ثبت نمایند و تاکنون نیز دو هزار و 500 عنوان محصول تولید استان در این پلتفرم ثبت شده و تولیدکنندگان می‌توانند از طریق این پلتفرم محصولات خود را برای فروش در اقصا نقاط کشور و کشورهای آسیایی معرفی کنند.

مدیر مرکز نوآوری صنایع خلاق پارک علم و فناورری سیستان و بلوچستان نیز در رابطه با برگزای این نمایشگاه  افزود : این نمایشگاه به همت پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان و با همکاری مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با حضور شرکت‌های دانش بنیان و فناور، شرکت‌های خلاق و نوآور شتاب دهنده‌های تخصصی کسب و کار و همچنین شرکت‌های پشتیبان تجاری سازی استارتاپ‌های پلتفرمی و فریلنسر‌ها به عنوان اولین نمایشگاه تخصصی در سالجاری در استان و اولین نمایشگاه با شعار سال در کشور برگزار می‌شود.

فرید شاهمرادی گفت: در این نمایشگاه ۱۱۰ غرفه از شرکت‌های دانش بنیان و خلاق عضو پارک علم و فناوری استان و هشت دانشگاه استان شرکت خواهند داشت.

اوی هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی دستاورد‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان و خلاق استان به دستگاه‌های اجرایی و فراهم شدن زمینه همکاری با آن‌ها و از سوی دیگر معرفی این ظرفیت‌ها به مردم استان به عنوان الگو‌های موفق در حوزه علمی عنوان کرد.

شاهمرادی گفت: دسته بندی غرفه‌های این نمایشگاه با توجه به موضوعات کاری است بطوری که ذون‌های تخصصی برای شرکت‌های دانش بنیان، ذون تخصصی برای شرکت‌های فن آور و ذون تخصصی برای شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی  اذعان داشت :یکی دیگر از اهداف برپایی این نمایشگاه با همکاری سازمان صمت معرفی ظرفیت‌های علمی استان برای صادرات محصولات به بازار کشور‌های افغانستان و پاکستان است که در این زمینه برنامه ریزی برای حضور سفرای این دو کشور در نمایشگاه انجام شده است.

مدیر مرکز نوآوری صنایع خلاق پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در پارک علم و فناوری استان ۲۰۶ شرکت فعال است افزود:پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان به عنوان یک مجموعه موفق تاکنون بیش از ۲۵ نمایشگاه تخصصی برپا کرده است و در تیرماه جاری نیز پنج شرکت خلاق استان برای احیای صنایع دستی استان عازم نمایشگاه کشور پرتغال در اروپا شدند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد