hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > پیگیری برای بازگشایی بازارچه مرزی سیستان/رایزنی برای توسعه بازارچه و گمرک پیشین

نظارت میدانی نمایندگان استان سیستان و بلوچستان؛

پیگیری برای بازگشایی بازارچه مرزی سیستان/رایزنی برای توسعه بازارچه و گمرک پیشین

اعضای مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در سرکشی به حوزه های انتخابیه، ضمن بازدید و بررسی مشکلات این استان، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه جهت رفع مشکلات حوزه های انتخابیه برگزار کردند.

گزارش رویدادایران به نقل از خانه ملت، اعضای مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در سرکشی به حوزه های انتخابیه، ضمن بازدید های گسترده از بخش های مختلف، نشست هایی را با هدف حل مشکلات برگزار کردند

اختصاص 200 میلیارد تومان را برای تکمیل بیمارستان امام خمینی (ره)

محمد سرگزی ، به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان شهرستان های سیستان اشاره کرد و گفت: با رایزنی هایی که انجام گرفت مجوز 2 دستگاه ام آر آی اخذ شد و در حال حاضر نیز در انتظار دریافت و نصب آنها در بیمارستان زابل هستیم تا در جهت خدمات دهی به مردم فعال شوند.

وی افزود: همچنین مقرر گردید دانشگاه علوم پزشکی زابل به کمک بخش خصوصی سطح خدمات دهی دیالیز بیمارستان را افزایش دهند تا شاهد رضایتمندی مردم در این زمینه باشیم.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس عنوان کرد: با تلاش های صورت گرفته بخش دیالیز بیمارستان شهرستان هیرمند هم در هفته های آتی افتتاح می شود که این موضوع می تواند خدمات به بیماران ارائه دهد و سطح نگرانی های مردم در این زمینه را کاهش می دهد.

سرگزی اظهار کرد: توافقی با بانک مسکن انجام گرفت تا حدود 200 میلیارد تومان را برای تکمیل بیمارستان امام خمینی (ره) زابل اختصاص دهد و قطعا با این اقدام شاهد پیشرفت فیزیکی پروژه خواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس گفت: با تلاش های انجام شده درمانگاه شهر ادیمی هم تجهیز و هفته گذشته افتتاح گردید.

سرگزی بیان کرد: با تلاش های انجام شده قطعه 3 بزرگراه زاهدان به زابل آغاز به کار کرده است و همچنین پل نهرآب زابل هم تکمیل گردید.

وی افزود: معابر حدود 10 روستا در حوزه سیستان با کمک بنیاد مسکن آسفالت شدند و قریب به 4 میلیارد تومان هم از سوی سازمان شهرداریها برای دهیاری حوزه انتخابیه اخذ کردیم تا اقداماتی را در روستاها انجام دهند.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس گفت: طی رایزنی هایی که انجام شد برای برخی از شهرداری های سیستان ماشین آلاتی در نظر گرفته شد و تحویل آنها نیز گردید.

سرگزی بیان کرد: تلاش هایی انجام گرفت تا بهسازی دو محله حاشیه شهر زابل به نام های امیرآباد و سیامرد صورت پذیرد که این اتفاق انجام شد و در حال حاضر نیز عملیات بهسازی ادامه دارد.

وی اظهار کرد: آسفالت بخشی از کمربندی شهر زابل انجام گرفت و همچنین مناقصه خرید لوله های طرح انتقال آب از نهلاب به زابل انجام شد تا پس از آن اقدامات در جهت عملیاتی شدن طرح صورت پذیرد.

این نماینده مردم در مجلس گفت: با رایزنی هایی که انجام شد پایگاه قهرمانی در شهر زابل احداث شد همچنین ادامه بهسازی ورزشگاه شهید طباطبایی در حال انجام است.

وی بیان کرد: تفاهم نامه ای منعقد شد تا 12 زمین چمن مصنوعی در حوزه سیستان احداث شود.

سرگزی به اقدامات صورت گرفته در حوزه برق اشاره و اظهار کرد: 60 ترانس برق برای حوزه انتخابیه اختصاص یافت و همچنین 100 کیلومتر کابل خودکار هم در شهرهای سیستان نصب شد.

این نماینده مردم در مجلس گفت: اخیرا جلسه ای با معاون اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور داشتم و در این نشست مباحثی در خصوص فعال شدن بازارچه مرزی در حوزه سیستان مطرح شد و مقرر گردید پیگیری های لازم از سوی معاون وزیر انجام شود.

وی عنوان کرد: دیداری هم با وزیر صمت داشتم که در این دیدار نیز مباحثی همچون کارخانه تولید مواد دارویی، کارخانه تسریع در رونداجرایی عملیات معدن مس جانجا، تسریع در انتقال آب از دریای عمان به منطقه سیستان و ... مطرح گردید این موضوعات جهت سرمایه گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و ایمیدرو در منطقه بیان شد.

سرگزی اظهار کرد: اخیرا دیداری با رئیس سازمان غذا و دارو داشتم و در این نشست پیگیر تخصیص و افزایش سهم داروهای بیماران خاص به ویژه بیماران دیابتی شدم و ریاست سازمان غذا و دارو هم قول مساعد را در این خصوص دادند.

 

اختصاص تانکر آبرسانی به شهرستان راسک و سرباز

عبدالناصر درخشان نیز به اقدامات انجام شده در حوزه انتخابیه اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حوزه آبرسانی به حوزه انتخابیه مجتمع های آبرسانی در گذشته احداث نشده بود به همین سبب در طرح جهت آبرسانی گنجانده نشده بود.

وی افزود: مقرر شده بود یک تانکر آبرسانی به شهرستان راسک و سرباز اختصاص دهند و همچنین یک تانکر هم به شهرستان لاشار دهند که این موضوع هنوز اتفاق نیفتاده و بایستی مسئولان آب و فضلاب استان دستور این کار را دهند.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: ایرانشهر یکی از مناطق پرآب استان است اما برخی اوقات دچار تنش آبی هستند و مشکلاتی در حوزه آب برای آنها بوجود می آید که مسئولان وزارت نیرو باید با جدیت این موضوع را حل کنند.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج ، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس اظهار کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز قرار بر این شده بیمارستان شهر پیشین به مناقصه گذاشته شود تا ساخت آن شروع گردد و این اتفاق بسیار خوبی است.

درخشان اظهار کرد: براساس قول هایی که داده شده در یکی دو ماه آتی کار ساخت بیمارستان پیشین شروع خواهد شد و امیدوارم این موضوع سریعا انجام گیرد تا باعث خوشحالی مردم گردد.

وی گفت: اخیرا نشستی با وزیر میراث فرهنگی داشتم و پیگیر مرمت و احیای سربازخانه شماره یک قلعه ناصری ایرانشهر شدم و در همین راستان نیز اعتباری بالغ بر 3 و نیم میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی به این موضوع اختصاص دادند که عملیات مذکور در محوطه 1200 متری قلعه ناصری ایرانشهر در حال اجرا است.

درخشان عنوان کرد: همچنین در این نشست مباحثی پیرامون بازسازی کامل قلعه های ایرانشهر، دامن، سرباز و ابتر مطرح شد که وزیر دستور مطالعات و برنامه ریزی موضوعات مورد بحث را صادر نمودند.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: دیداری هم با وزیر اقتصاد داشتم و در خصوص مسائل و موضوعات حوزه انتخابیه به ویژه روند توسعه بازارچه و گمرک پیشین مطرح گردید.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج ، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس اظهار کرد: بازارچه های مرزی باید به عنوان مولفه اساسی اقتصاد ملی در نظر گرفته شوند و قطعا احیای بازارچه های مرزی سبب تقویت بنیه اقتصادی مرزنشینان، تقویت تجار محلی و امنیت استان می شود که بایستی در توسعه بازارچه تسریع شود.

 

آغاز عملیات اجرایی شبکه گازرسانی به روستاهای دوربن بخش پشتکوه شهرستان خاش

اسماعیل حسین زهی، نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش های نصرت آباد و کورین و عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی شبکه گازرسانی به روستاهای دوربن بخش پشتکوه شهرستان خاش خبر داد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم در این خصوص گفت: با پیگیری های صورت گرفته،عملیات گازرسانی به روستاهای دوربن بخش پشتکوه شهرستان خاش همزمان با اجرای خط اصلی بطرف مرکز بخش آغاز شد.

وی افزود: طرح گازرسانی به شهر اسماعیل آباد و ۹۴روستای بخش مرکزی و پشتکوه شهرستان خاش بطول ۳۵۰کیلومتر شبکه گذاری و زیرپوشش قرار دادن ۱۵هزار خانوار با پیگیری های مستمر صورت گرفته از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد.

نماینده مردم خاش، میر جاوه، بخشهای نصرت آباد و کورین در مجلس عنوان کرد: در روزهای اخیر به همراه مدیرعامل آب و فاضلاب استان از پروژه در حال کار مجتمع آبرسانی چاه کمال شهرستان تفتان بازدیدی داشتیم که پیشرفت فیزیکی کار مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: این مجتمع شامل 150 کیلومتر خط انتقال، 48 روستا را زیرپوشش قرار می دهد و تاکنون 100 کیلومتر اجرا شده است لذا از مجموع 100 کیلومتر خط، 11 روستا به شبکه آبرسانی متصل شدند و تعداد 8 روستای دیگر طی روزهای آتی پس از تست نهایی وارد مدار می شوند.

 

بیمارستان امید شهرستان مهرستان تجهیز شد

ملک فاضلی به اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد وگفت: با تلاش های انجام شده بیمارستان ایرانمهر راه اندازی شد و البته باید تجهیزات کافی و نیروی انسانی به ویژه پزشک متخصص رادیولوژیست آن تامین شود.

نماینده  مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی افزود: شهرستان ایرانمهر به شدت نیازمند پزشک متخصص رادیولوژیست است و قطعا یک رادیولوژیست برای یک شهرستان کافی نبوده لذا مردم برای انجام سونوگرافی و تصویربرداری به زاهدان مسافت طولانی را طی می کنند تا معاینات پزشکی را انجام دهند.

این نماینده مردم در مجلس گفت: بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان سوران به 64 تخت ارتقا پیدا کرد و احتمالا فاز نخست این بیمارستان در 6 ماه آینده به بهره برداری برسد ضمن اینکه بایستی امکانات پزشکی و نیروی انسانی آن تامین شود تا جمعیت 100 هزار نفری را تحت پوشش و ارائه خدمات دهد.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس عنوان کرد: بیمارستان امید شهرستان مهرستان تجهیز شد و پزشک رادیولوژیست نیز مستقر گردید و البته پزشکان متخصص دیگری در این بیمارستان حضور پیدا کردند تا در خدمت به مردم منطقه باشند، امیدوارم که وزارت بهداشت اعتبار لازم را برای تجهیز این بیمارستان اختصاص دهد.

وی عنوان کرد: وزارت نیرو باید دغدغه رفع مشکل بی آبی سراوان را داشته باشد اما هر آنچه را فریاد می زنیم گوش شنوایی وجود ندارد؛ پیشنهادات کارشناسی شده ای را برای تامین آب به وزارتخانه متبوع ارائه کردم اما توجهی نمی شود.

فاضلی بیان کرد: آنچه که مبرهن بوده این است که اگر آب به حوزه انتخابیه ام نرسد مهاجرت افزایش پیدا خواهد کرد؛ بنابراین راه حل آبرسانی به مردم مشخص است چون که منابع آبی زیادی داریم و می توان با انتقال آب مردم منطقه را خوشحال کرد./

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد