hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اجرای 62 فعالیت کتاب محور در سیستان و بلوچستان

اجرای 62 فعالیت کتاب محور در سیستان و بلوچستان

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان افزود: ۶۲ فعالیت کتاب‌محور در ۳۰ مرکز ثابت، سیار و پستی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سطح استان اجرا می‌شود.

به‌گزارش رویدادایران به نقل از فارس ، معصومه هادی  اظهار کرد: تابستان امسال، اعضای کانون پرورش فکری کودکان  در سراسر استان به صورت حضوری فعالیت خواهند کرد.

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان افزود: ۶۲ فعالیت کتاب‌محور در ۳۰ مرکز ثابت، سیار و پستی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سطح استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش‌های فرهنگی، گرایش‌های ادبی و هنری، در بخش هنری سفالگری، نمایش، نقاشی، سرود و همچنین فعالیت‌هایی نظیر انیمیشن، نمایش فیلم و غیره امسال در تابستان به صورت ویژه در کانون انجام می‌شود.

هادی بیان کرد: قصه‌گویی یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های کانون بوده در تابستان امسال با حضور پررنگ بچه‌ها جان تازه ای به مراکز دمیده شده است.

وی با اشاره به اینکه در تابستان امسال بیش از ۳۵ کارگاه آموزشی تخصصی برای نوجوانان پنج تا ۱۸ سال برگزار می‌شود، گفت: در راستای شعار سال مقام معظم رهبری، سعی داریم به کودکان و نوجوانان آموزش‌هایی برای تولید محتوا ارائه دهیم و تاکنون هزار و ۷۵۰ ساعت آموزش برگزار شده در این زمینه برگزار شده است.

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان افزود: بالغ بر ۵۰۰ اثر در قالب شعر، نقاشی انیمیشن و ... در کانون تولید شده است.

این مسئول بیان کرد: بودجه امسال این دستگاه فرهنگی به نسبت سال‌های گذشته بیشتر شده و درصد اعتبارات تخصیصی امسال ۹۲ درصد بوده که به دلیل شرایط خاص حوزه بلوچستان و پراکندگی مراکز حدود ۶۲ درصد اعتبارات هزینه شده در حوزه بلوچستان هزینه شده و شامل وسایل سرمایشی و گرمایشی، تجهیز مراکز، سیستم‌های صوتی و ... می‌شود.

وی یادآور شد: در ترم بهار کانون زبان ایران در سیستان و بلوچستان، رتبه اول رسیدن به اهداف را در سطح کشور داشته است.

هادی تصریح کرد: کانون زبان ایران تنها موسسه دولتی آموزش زبان‌های خارجه وابسته به کانون پرورش فکری است که در استان سیستان و بلوچستان نیز راه‌اندازی شده و ۸ زبان زنده دنیا را آموزش می‌دهد.

وی ادامه‌ داد:۳۰ مرکز کانون پرورش فکری در سطح استان فعال بوده و به زودی مرکز فرهنگی هنری سیب و سوران نیز افتتاح خواهد شد.

رئیس کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان افزود: پیک امداد فرهنگی را در خردادماه به حوزه بلوچستان اعزام کردیم که اجرای برنامه‌های شاد و مفرح، ایجاد کتابخانه سیار و ... برگزار کردند.

این مسئول ادامه داد: باتوجه به کمبود امکانات امکانات، امکان پوشش‌دادن همه کودکان وجود ندارد اما در تلاش هستیم تا ارائه خدمات را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ۶ انجمن تخصصی در استان داریم که شامل انجمن‌های شعر، داستان عکاسی، سرود، هنرهای تجسمی و نقاشی می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد