hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان، رنگين کمانی از ظرفیتهای اقتصادی

سیستان و بلوچستان، رنگين کمانی از ظرفیتهای اقتصادی

رييس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیتهای اقتصادی سیستان و بلوچستان ، از اين استان با عنوان رنگين کمان معادن کشور نام برد .

به گزارش رویدادایران حسن پورر ييس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان افزود : این استان در سه حوزه صنعت ، معدن و تجارت حرفی برای گفتن دارد.

وی گفت: از 17 بازارچه مشترک مرزی موجود در سطح استان 9 بازارچه فعال است و قرار است در سه بازارچه ریمدان ، پیشین و کوهک سراوان هم بازارچه خرده فروشی فعال شود .

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان میزان مبادلات تجاری سال گذشته این استان با کشورهای پاکستان و افغانستان را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ذکر کرد و گفت: ۲۴۴ میلیون دلار از این رقم صادرات و بقیه واردات بوده است و در تلاشیم رقم صادرات را به ۵۰۰ میلیون دلار برسانیم.

وی میزان مبادلات تجاری سال گذشته این استان با کشورهای پاکستان و افغانستان را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ذکر کرد و افزود: از این رقم ۲۴۴ میلیون دلار صادرات و بقیه واردات بوده است و با برنامه ریزی انجام شده در تلاشیم رقم صادرات را به ۵۰۰ میلیون دلار برسانیم.

حسن‌پور مهمترین ذخایر معدنی سیستان و بلوچستان را آنتیموان، منیزیت، کانسنگ طلا، تیتانیوم، گرانیت، سنگ آهن، منگنز، کرومیت و مس عنوان کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد