hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > رشد چشمگیر شاخص بهره‌مندی سواحل مکران از آب سالم

با اقدام بی‌سابقه وزارت نیرو و اجرای طرح جهاد آبرسانی

رشد چشمگیر شاخص بهره‌مندی سواحل مکران از آب سالم

نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: شاخص بهره‌مندی سواحل مکران از آب سالم با اقدام بی‌سابقه وزارت نیرو و اجرای طرح جهاد‌آبرسانی به صورت چشمگیر افزایش یافته و به سرعت در حال رشد است‌.

به گزارش رویداد ایران  معین الدین سعیدی با اعلام این مطلب بیان کرد: طی دو سال اخیر با عنایت به نگاه مسئولان عالی نظام که توجه ویژه‌ای به سواحلمکران دارند، اتفاق‌های مبارکی توسط وزارت نیرو در این پهنه افتاده است.

وی افزود: تا پیش از این ۶ شهرستان چابهار، کنارک، دشتیاری، زرآباد، نیکشهر و قصرقند در سواحل مکران با میانگین ۱۹ درصدی، پایین‌ترین شاخص دسترسی به آب شرب را در کشور داشتند، به این ترتیب که ۸۱ درصد مردم این مناطق به صورت سقایی آبرسانی می‌شدند.

سعیدی اضافه کرد: از نیمه ابتدایی سال ۱۴۰۰ تاکنون به همت شرکت آب و فاضلاب و گروه‌های جهادی، ۳۰۴ روستای منطقه به شبکه آبرسانی کشور متصل شدند که این اقدام، پدیده مبارک و بی‌سابقه‌ای بود.

وی گفت: اما آنچه حال مردم را خوب‌تر خواهد کرد، طرح جهاد آبرسانی است که از سال گذشته توسط وزارت نیرو در راستای محرومیت‌زدایی در دستور کار قرار گرفت‌ و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به عنوان مجری طرح در حال انجام عملیات اجرایی آن هست.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح جهاد آبرسانی طی بازه زمانی ۳۰ ماهه، شاخص دسترسی پهنه سواحل مکران به آب سالم به نزدیک ۱۰۰ درصد خواهد رسید، گفت: در راستای اجرای این طرح بزرگ شاهد فعالیت جبهه‌های مختلف کار در روستاهای مختلف استان و نظارت ویژه و مستمر شرکت آب و فاضلاب هستیم‌.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد: با اجرای طرح جهاد‌ آبرسانی در روستای رمین ۲۰ کیلومتر حفاری و لوله‌گذاری شده است، اقدامی که شاید تا پیش از این کسی تصور انجام آن را نمی‌کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد