hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > نقش بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان در صلح و سازش بسیار موثر است

نقش بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان در صلح و سازش بسیار موثر است

رییس مرکز توسعه حل اختلاف سیستان و بلوچستان: در گسترش صلح و سازش نقش بزرگان و ریش سفیدان در استان بسیار موثر است

به گزارش خبرنگار رویدادایران حجت الاسلام حمیدرضا بندانی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود:استان سیستان و بلوچستان در استفاده از بزرگان اقوام، علما و افراد صاحب نفوذ برای حل اختلافات و ایجاد صلح و سازش سابقه دیرینه و درخشانی دارد بطوریکه سال گذشته در زمینه ایجاد صلح و سازش برای پرونده های قتل رتبه دوم کشور و صلح و سازش رتبه چهارم را بدست آورده است.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف سیستان و بلوچستان افزود: شورهای حل اختلاف استان ۳۲ هزار و ۲۳۲ پرونده قابلیت صلح و سازش داشته که ۱۲ هزار و ۱۱۹ پرونده منجر به صلح و سازش شده است و امیدواریم این رقم تا پایان سال به ۴۵ درصد برسد.

وی با اشاره به عملکرد شوراهای حل اختلاف استان گفت: پارسال ۵۲ هزار پرونده توسط این شوراها مختومه و از ورود آنها به محاکم قضایی جلوگیری شده است.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: محکومان ۵۶ فقره پرونده قتل از سال گذشته تاکنون با تلاش شوراهای حل اختلاف استان از اعدام نجات یافته و پرونده آنان منجر به صلح و سازش شد.

وی افزود: ۴۰ فقره از پرونده های قتل و اعدام در سال گذشته و ۱۶ فقره در سالجاری با تلاش شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده است.

بندانی گفت: شوراهای حل اختلاف مستقر در زندانها علاوه بر پیگیری و ایجاد صلح و سازش در پرونده های قتل، زمینه آزادی حدود ۳۰۰ نفر زندانی جرائم مختلف را نیز فراهم کرده اند.

وی افزود: در همین راستا ستاد ملی صبر(صلح، بخشایش، رضایت)، همیاران و صلح یاران و موسسه های میانجیگری در کشور فعال شده و تاکنون عملکرد بسیار خوبی نیز داشته اند

رییس مرکز توسعه حل اختلاف سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: ۱۴۴ شعبه شورای حل اختلاف در این استان فعالیت دارند که ۷۰ شورا روستایی و بقیه شهری هستند.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف سیستان و بلوچستان بیان کرد: بیش از یک هزار نفر از افراد نخبه و دارای نفوذ اجتماعی در استان شناسایی شدند که در زمینه صلح و سازش با این مرکز و شوراهای حل اختلاف همکاری دارند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد