hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > عملیات گازرسانی در سطح استان بی وقفه ادامه دارد

مدیر عامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان :

عملیات گازرسانی در سطح استان بی وقفه ادامه دارد

مدیر عامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری های صورت گرفته توسط شرکت گاز و درجهت تسهیل فرآیند اشتراک پذیری ، تسهیلاتی به میزان 10 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که از طریق معرفی به بانک های ملی ، سپه ،کشاورزی وپست بانک پرداخت می گردد .

مدیر عامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان در مصاحبه رویدادایران  افزود : شهر زاهدان نیازمند 1400 کیلومتر شبکه گاز شهری می باشد  که به همت تلاشگران شرکت گاز استان سیستان وبلوچستان و استان های معین 100 درصد شبکه مورد نیاز اجرایی و در حال حاضر در تمامی نقاط شهر زاهدان علمک نصب گردیده است و می توان گفت در  این شهر منطقه ای فاقد شبکه گازی وجود ندارد.

محمدر ضا میرشکاری اذعان داشت : شرکت گاز استان در حال حاضر نیز درمحل اجرای طرح نهضت ملی مسکن پروژه گازرسانی به 250 بلوک ساختمانی را در دستور کار دارد که در این منطقه از 8 کیلومتر شبکه توزیع مورد نیاز ،  تاکنون  4 کیلومتر آن اجرا و این عملیات گازرسانی با هدف بهره مندی بیش از 3 هزار و 450 خانوار با سرعت در حال انجام می باشد. 

وی با اشاره به استقبال پایین از اشتراک پذیری در حاشیه شهر زاهدان افزود : با پیگیری های صورت گرفته توسط شرکت گاز و درجهت تسهیل فرآیند اشتراک پذیری ، تسهیلاتی به میزان 10 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که از طریق معرفی به بانک های ملی ، سپه ،کشاورزی وپست بانک پرداخت می گردد .

محمد رضا میرشکاری ادامه داد: در بحث حفاری های شرکت گاز در شهر زاهدان  قرارداد منعقده با شهرداری مربوطه موجود بوده و هزینه اخذ مجوزهای حفاری طبق قرارداد فی مابین ، به شهرداری پرداخت می گردد.

این مقام مسئول با اشاره به روند گاز رسانی  در شمال استان  ادامه داد : در شهرستان زابل 498کیلومتر شبکه گازرسانی مورد نیاز می باشد که در حال حاضر 418 کیلومتر آن معادل 84 درصد به اجرا درآمده است و در شهرستانهای ادیمی و دوست محمد از143کیلومتر شبکه مورد نیاز 136کیلومتر و شهرستان های محمد اباد و زهک نیز نیازمند 135کیلومتر شبکه می باشد که از این میزان  117 کیلومتر آن اجرا شده است.

میرشکاری ادامه داد: عملیات تزریق گاز خط انتقال زاهدان - زابل طی ماه گذشته با موفقیت انجام شد و شبکه های گاز رسانی در مناطق مذکور در حال تست نهایی می باشد که امید است تا پایان شش ماهه ابتدای امسال مردم شریف این مناطق نیز از این سوخت پاک و پایدار بهره مند گردند.

وی در ادامه با اشاره به روند گازرسانی در جنوب استان نیز افزود: درحوزه شهر ایرانشهر عملیات گازرسانی به پایان رسیده است، و در شهرهای بمپور و محمدان بخش عمده ای ازعملیات لوله گذاری شبکه های گازرسانی با پیشرفت فیزیکی 70درصد و 91 درصد اجرا و گازدار گردیده و مابقی آن در دست اقدام می باشد.

این مقام مسئول تبیین کرد در شهر بزمان عملیات اجرایی شبکه مورد نیاز آن به اتمام رسیده  و طی یک ماه دیگر گاز مهمان خانه های مردم این شهر خواهد بود.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 95درصدی خط انتقال گاز ایرانشهر – خاش اذعان کرد : شهرستان خاش از 391کیلومتر شبکه گازی مورد نیاز 100 درصد آن اجرایی و پس از اتمام عملیات خط انتقال شبکه مذکور نیز گازدار خواهد شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان سیستان وبلوچستان درپایان با اشاره به طرح گاز رسانی در شهرستانهای چابهار و کنارک افزود : خط لوله ایرانشهر  به چابهار در 2 قطعه 56اینچ و42 اینچ در حال اجرا است  که تا پایان امسال این شهرستانها نیز از نعمت گاز بهره مند خواهند شد  که با توجه به حضور واحدهای پتروشیمی و دیگر صنایع ، ما شاهد عمده ی مصرف گاز طبیعی خواهیم بود.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد