hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اولین روز بدون فوت، بستری و مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان

اولین روز بدون فوت، بستری و مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: اولین روز بدون فوت بیمار کرونا مثبت، بدون بستری بیمار کرونا مثبت و بدون مورد جدید کرونا را در سیستان و بلوچستان پست سر گذاشتیم.

به گزارش رویدادایران به نقل از روابط عمومی دانشگاه پزشکی زاهدان، حبیب غزنوی اظهار داشت: اولین روز بدون فوت بیمار کرونا مثبت، بدون بستری بیمار کرونا مثبت و بدون مورد جدید کرونا را در سیستان و بلوچستان پست سر گذاشتیم. این موفقیت‌ها در پناه لطف خدا و ایمنی همگانی به دست آمده که تا حدود زیادی ناشی از واکسناسیون نوبت اول و دوم کرونا است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه پاندمی کرونا هنوز به طور کامل پایان نیافته، گفت: شرایط فعلی یک فرصت استثنایی برای تزریق دز سوم و چهارم واکسن کروناست و لازم است تا خود را در برابر موج‌های احتمالی و سویه‌های بعدی این بیماری ایمن کنیم.

وی با اشاره به توصیه اخیر کمیته علمی کرونا گفت: برداشتن ماسک در شهرستان‌های آبی صرفاً در فضای باز توصیه شده و فعلاً دستورالعملی برای کنار گذاشتن کامل ماسک به خصوص در فضاهای بسته وجود ندارد.

غزنوی با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان در بحران کرونا از مهمترین سرمایه خود که جان آنها بوده گذشتند تا به مردم خدمت کنند، گفت: فداکاری مدافعان سلامت در تاریخ ثبت و ماندگار شد و بی‌شک اجر و ثواب این عزیزان نزد خدای متعال محفوظ خواهد بود.

وی در مورد آخرین آمار کرونا در استان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 169 هزار و 683 مورد مثبت آزمایشگاهی در سطح سیستان و بلوچستان شناسایی شده و متاسفانه در همین مدت شاهد فوت دو هزار و 809 نفر مبتلا به کرونا بوده‌ایم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 15 بیمار با مشکلات حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که هیچکدام از آنان بر اساس آزمایشات صورت گرفته به کووید-19 مبتلا نیستند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد