hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > افزايش بودجه پرورشي ، آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

افزايش بودجه پرورشي ، آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

معاون فرهنگي وزير آموزش و پرورش با مشاوران و مربيان پرورشي استان سیستان و بلوچستان ديدار و خبر از افزايش بودجه پرورشي اداره کل آموزش و پرورش استان داد

به گزارش رویدادایران معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس نظریات تربیتی، فعالیت های تربیتی برای اینکه اثربخشی لازم را داشته باشند، باید فرآیند محور باشند در حالی که اکثر فعالیت های تربیتی و پرورشی در مدارس نقطه ای و مقطعی هستند.

وی تبدیل ارزش گذاری کمی به ارزش گذاری کیفی در فعالیت های پرورشی و تربیتی را از دیگر رویکردهای جدید معاونت پرورشی عنوان کرد

 باقرزاده گفت: اگر ارزش گذاری کیفی شود و اجازه دهیم مدیر مدرسه به همراه معاون و مربی پرورشی خود یک فرایند تربیتی را تعریف و دنبال کند، قطعا شکوفایی خلاقیت و برنامه را به همراه خواهد داشت و هر مدیر به اقتضای مدرسه و محله خود می تواند برنامه تربیتی متناسب با همان منطقه را طراحی و اجرا کند. 

باقرزاده تصریح کرد: با همین رویکرد در طول چهار ماه اخیر ، قرار است نرم افزاری در معاونت تهیه شود که تمامی فعالیت‌های پیشنهادی تربیتی و پرورشی را با استفاده از تمام تجارب تربیتی موجود، به تناسب مدرسه، منطقه، محله، معلم، مربی، دانش آموز، جنسیت، مقطع تحصیلی و دیگر معیارها در آن قرار داده  تا مربی به فراخور شرایط خود کار را انجام دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در بخشنامه اخیری که از معاونت پرورشی به مدارس و ادارات کل آموزش و پرورش ارسال شد، تمامی پیشنهادات پایگاه های تابستانی آمده و برای اولین بار فعالیت های هلال احمر، اتحادیه انجمن های اسلامی، سازمان دانش آموزی، بسیج دانش آموزی و سایر ارگان ها در کنار هم تجمیع شده و به عنوان یک بسته پیشنهادی آماده شده است.

باقرزاده  از سال تحصیلی آینده قرار است فعالیت های پرورشی در داخل کتب درسی گنجانده شود و در متن قرار گیرد. 

باقرزاده افزود: شرایطی را فراهم کردیم تا در دارالقرآن های آموزش و پرورش در استان ها آموزگاران علاقمند در دوره های تخصصی قرآن و شیوه های آموزش قرآن شرکت کنند و برای آنان انگیزه های معنوی و مادی نیز در نظر گرفته شده است. 

وی با اشاره به اهمیت وجود صلاحیت های تربیتی در معلمان خاطر نشان کرد: وزیر آموزش و پرورش اجازه دادند یک نفر از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی در تیم مصاحبه گران برای استخدام نیروهای آموزش و پرورش حضور داشته باشد تا درباره رفتار، کردار، گفتار و رویکردهای تربیتی معلمان نظر بدهند. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد