hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > بدون کمک دولت امکان ارائه خدمات شهری مطلوب وجود ندارد

شهردار زاهدان

بدون کمک دولت امکان ارائه خدمات شهری مطلوب وجود ندارد

نشست خبری شهردار زاهدان به همت بسیج رسانه برگزار شد

به گزارش رویدادایران نشست خبری شهردار زاهدان به همت بسیج رسانه برگزار شد در این جلسه شهردار زاهدان با تاکید بر اینکه سرانه درآمد شهرداری زاهدان بسیار پایین بوده افزود:باید اقتصاد ملی به کمک شهرداری بیاید تا شاهد توسعه ی شهر در حوزه خدمات شهری و بهبود سرانه فضای سبز و آسفالت معابر و خیابان‌های سطح شهر باشیم و بدون کمک دولت این امکان مهیا نمی گردد 

شهردار زاهدان گفت: این شهرداری سالانه تنها بیش‌از ۲ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده درآمد داشته در حالی که شهر کرمان با جمعیت کمتر از زاهدان ۸۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده درآمده کسب کرده است

شهردار زاهدان تصریح کرد: این شهرداری پارسال ۵۶۰ میلیارد تومان درآمد داشته که تنها ۴۰۰ میلیارد تومان آن صرف هزینه های جاری شهرداری شده است و با این اعتبار نمی‌توانیم به توسعه برسیم.

 شهردار زاهدان ادامه داد :۲ دهه خشکسالی در سیستان و بلوچستان باعث گسترش بیش‌از حد حاشیه نشینی در زاهدان و چابهار شده است

براهویی تصریح کرد: ۴۴ درصد جمعیت زاهدان حاشیه نشین هستند و به تبع این افراد نمی‌توانند عوارض شهرداری را پرداخت کنند و این مساله خود از منابع درآمدی شهرداری می‌کاهد.

براهویی تاکید کرد: تنها راه نجات از معضل حاشیه نشینی در زاهدان و سایر شهرها ایجاد مشوق و اشتغالزایی در روستاهاست تا مهاجرت معکوس رخ دهد.

 وی بیان کرد: ۹ محله حاشیه نشین در سطح شهر زاهدان داریم که در تلاشیم با اقدامات در حال انجام چهار محله را از معضل حاشیه نشینی نجات دهیم.

 وی بیان کرد: یکی از مهترین ضعف‌های ما در مدیریت شهری در زاهدان ایجاد سرمایه گذاری به منظور ایجاد درآمد برای شهرداری است.

براهویی ادامه داد: با مشاور برجسته کشوری تفاهم‌نامه‌ای امضا شده تا اطلس سرمایه گذاری شهری در زاهدان را تهیه کند تا بر اساس این سند به ایجاد درآمد پایدار برسیم.

وی افزود: سالانه باید بیش‌از چهار هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهر زاهدان انجام شود تا شهرداری به درآمد پایدار برسد

شهردار زاهدان با اشاره به وضعیت آسفالت شهر افزود : بیشتر این کنده کاری ها مربوط به  شرکت گازبوده و پروژه ی گازرسانی در زاهدان طبق برنامه  15 سال پیش بینی شده بود که این امر  ظرف 3 سال قرار است به اتمام برسد 

وی ادامه داد: یک‌هزار و ۴۵۰ کیلومتر عملیات حفاری برای گازرسانی در شهر زاهدان انجام شده بود که تنها ۱۶۵ کیلومتر آن هنوز آسفالت نشده است.

براهویی بیان کرد: ۱۷.۵ میلیون متر مربع معابر و خیابان در سطح شهر زاهدان وجود دارد که ۵۰ درصد آن نیازمند روکش آسفالت است

 شهردار زاهدان گفت: تا کنون ۲۵ درصد از سطح شهر زاهدان به فاضلاب شهری متصل است.

وی بیان کرد: شهرداری زاهدان در حال ساخت ۲۰۰ هزار متر مربع پارک به غیر از میادین و بلوارها در سطح این شهر است که این امر نقش مهمی در بهبود سرانه فضای سبز دارد.

براهویی اظهارداشت: هفته آینده ۵۰ هزار متر مربع پارک در محلات مختلف شهر زاهدان افتتاح می شود و این روند همچنان تا پایان سال ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ۱۲ پارک محله در سطح شهر زاهدان آماده افتتاح است گفت: شهرداری زاهدان هم‌اینک ۲۰۰ میلیارد تومان طرح در سطح این شهر در حال اجرا دارد.

براهویی با اشاره به انتصابات اخیر در شهرداری افزود : این جابجایی ها براساس کار آمدی افراد بوده و هر مدیری در حوزه کاری عملکرد مطلوبی نداشته باشد جزو این جابجایی ها خواهد بود 

پوریا یاسینی، مسئول بسیج رسانه در حاشیه این نشست گفت: اولین نشست مطالبه گری و جهاد رسانه ای اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان با حضور شهردار زاهدان برگزار شد.
 
وی افزود: نشست ها با هدف مطالبه گری و رصد عملکرد مدیران، مسئولین و نمایندگان مجلس به صورت تخصصی در قالب اتاق شیشه ای و هر ماه برگزار می شود.
 
یاسینی تصریح کرد: این نشست ها با هدف ایجاد تعامل بین رسانه و مدیران و استفاده از ظرفیت رسانه استان به ویژه بسیجیان رسانه در جهت شناسایی مشکلات و به دنبال آن ارائه راه حل برای رفع آن است.
 
وی با اشاره به مطالبه گری و ترویج گفتمان انقلاب گفت: رسانه نقش اصلی را در جریان سازی در جامعه را ایفا می‌کند و ترویج  گفتمان انقلاب از مهمترین اهداف بسیج رسانه است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد