hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > پيگيري سريع اجراي شدن مصوبات رئيس جمهوري در شمال سیستان و بلوچستان

نماینده مردم حوزه سیستان در مجلس شورای اسلامی

پيگيري سريع اجراي شدن مصوبات رئيس جمهوري در شمال سیستان و بلوچستان

مرزشينان شمال استان سیستان و بلوچستان،همچنان منتظراجرايي شدن مصوبات سفررئيس جمهوري، ازجمله طرح رزاق هستند

به گزارش رویدادایران  در جلسه کارگروه تخصصي بررسي مشکلات مردم نوار مرزي هيرمند سرگزی نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از سفری که ریس جمهور و وزیر کشور به حوزه سیستان داشتند یکی از دغدغه ها و مطالبات جدی مردم اجرای طرح رزاق در این منطقه بود.

وی افزود: طبق بررسی ها و بازدیدهایی که معاون امنیتی وزیر کشور بنا به دستور وزیر کشور به این منطقه داشتند و گزارشی را در کارگروه ویژه مرز که از اجزای شورای امنیت ملی تشکیل می شود این موضوع مطرح شد و در هفته گذشته اصل اجرای طرح رزاق در شمال استان در حوزه سیستان در مجلس شورای اسلامی مصوب شد.

سرگزی بیان داشت: بنا هست که طریقه اجرای طرح رزاق در شمال استان توسط قرارگاه سپاه پاسداران پیش بینی شود و در جلسه بعدی کارگروه ویژه مرز چگونگی اجرای این طرح مصوب شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح هایی در جلسه کارشناسی ارائه شده که بعد از جلسات جمع بندی طرح رزاق که یکی از دغدغه ها و مطالبات جدی مردم در طول سالیان اخیر در حوزه سیستان بوده به زودی اجرایی شود.

سرگزی نماینده مردم شمال استان در مجلس شورای اسلامی در خصوص بازگشایی بازارچه های مرزی گفت: مفصل کارگروهایی در وزارت کشور و وزارت امور اقتصاد و دارایی پیرامون فعال شدن بازارچه های مرزی با محوریت معاونت اقتصادی وزارت کشور در حال برگزاری است  اما هنوز نتیجه مشخصی پیرامون بازگشایی بازارچه مرزی حاصل نشده است.

نماینده مردم حوزه سیستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص طعم و بوی بد آب شرب این منطقه گفت: برای طعم و بوی بد آب شرب این منطقه تعداد چهار دستگاه ازن زنی در ایستگاه تصفیه خانه آب شهرستان زهک در حوزه آب شهری و روستایی تعبیه شده است تا نگرانی مردم در خصوص طعم و بوی بد آب شرب برطرف شود.

وی بیان کرد: انتقال مخزن برداشت آب از چاه نیمه یک به چاه نیمه 3 که یکی از دغدغه های حوزه روستایی است بیش از بیست میلیارد تومان برای آن تامین شده و انشالا در یک بازه زمانی پنج ماهه ایستگاه برداشت آب حوزه روستایی از چاه نیمه یک به چاه نیمه 3 منتقل خواهد شد.

سرگزی خاطرنشان کرد: در خصوص اصلاح شبکه آبرستانی به داخل روستاها جهت انتقال آب غریب به 850 روستا در حوزه سیستان در جهاد آبرسانی انشاالله مشکل آنها حل خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد