hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ۵۰ درصد جمعیت روستایی سیستان و بلوچستان از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند

۵۰ درصد جمعیت روستایی سیستان و بلوچستان از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: در قالب طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو بیش از ۷۸۰ هزار نفر در ۲۸۸۳ روستای استان از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش رویدادایران  علیرضا قاسمی  اظهار داشت: در قالب طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو بیش از 780 هزار نفر در دو هزار و 883 روستای استانکه در واقع بیش از 50 درصد جمعیت روستایی سیستان و بلوچستان است، از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان افزود: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و به منظور رفع محرومیت‌زدایی و ارتقای شاخص بهره‌مندی از آب شرب، جهاد آبرسانی به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی کشور به روستاهای فاقد تاسیسات یا دچار تنش آبی استان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه تمامی 26 شهرستان استان سیستان و بلوچستان با اولویت‌بندی در اجرا، از این طرح بزرگ آبرسانی بهره‌مند می‌شوند افزود: ارتقای سطح کمی و کیفی آب 2883 روستا با برآورد اعتباری بالغ بر هشت هزار میلیارد تومان از اهداف این طرح بزرگ است.

قاسمی افزود: آبرسانی به 1751 روستا از محل محرومیت‌زدایی، تعداد 632 روستا  از محل اعتبارات ملی و 500 روستا با استفاده از ظرفیت مجمع خیرین آبرسان، طی بازه زمانی 30 ماهه برای سیستان و بلوچستان برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح‌ها بالغ بر 6 هزار کیلومتر عملیات لوله‌گذاری انجام می‌شود و شاخص بهره‌مندی از آب شرب در سطح روستاهای استان به 95 درصد ارتقاء خواهد یافت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد