hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آموزش و پرورش با ساختار کنونی توان برقراری عدالت آموزشی را ندارد

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان :

آموزش و پرورش با ساختار کنونی توان برقراری عدالت آموزشی را ندارد

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس، ضمن انتقاد از اظهارنظرهای خلاف واقع مسئولان حوزه آموزش کشور نسبت به وضعیت مدارس حوزه انتخابیه‌اش گفت: وزارت آموزش و پرورش سرانه دانش آموز به معلم در سراوان را ۲۲/۵ تا ۲۵ اعلام کرده است در حالیکه در واقعیت این سرانه وجود یک معلم برای هر ۷۰ دانش‌آموز است.

ملک فاضلی  اجرای عدالت آموزشی در مناطق محروم را بیانی شعاری و برخلاف واقعیات موجود دانست و افزود: متاسفانه سال گذشته قبل از برگزاری کلاس‌های حضوری در پی جداسازی آموزش مناطق عشایری از مدارس عادی در حوزه انتخابیه‌ام، دانش‌آموزان حدود 50 مدرسه سرگردان شدند چرا که در این منطقه با کمبود معلم مواجه بودیم به همین دلیل دانش‌آموزان این مدارس به مدت یکسال ترک تحصیل کرده بودند. علاوه بر این حدود 20 درصد دانش‌آموزان مقطع اول ابتدایی بازمانده از تحصیل شدند، از سوی دیگر در یکی از مناطق سراوان از هر 100 دانش‌آموز کمتر از 10 نفر موفق به کسب مدرک دیپلم شده‌اند که نشان‌دهنده اُفت آموزشی 95 درصدی در مناطق صعب العبور و پراکنده است.

هنوز در مناطق محروم الفبای آموزش هم اجرا نشده است

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آموزش و پرورش با ساختار کنونی توان برقراری عدالت آموزشی را ندارد و بیان این نوع شعارها تنها در جلسات وزیر آموزش و پرورش با تعدادی از مدیرانش در تهران امکانپذیر است و فاصله زیادی تا اجرای این مهم به ویژه در مناطق محروم دارند آن هم در شرایطی که هنوز الفبای آموزش در برخی از این مناطق اجرا نشده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در حوزه انتخابیه‌ام هنوز 60 درصد مدارس فاقد سرویس بهداشتی و 80 درصد فاقد حصار هستند. ضمن اینکه تعداد زیادی از دانش‌آموزان دختر ناچار هستند هر روز بدون وجود سرویس رفت و برگشت فاصله زیادی از منزل تا مدرسه را طی کنند، همچنین در این منطقه با کمبود 721 نیروی معلم مواجه هستیم، ضمن اینکه تعداد 1002 نفر نیروی خرید خدمت هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند و اگر این منطقه را ترک کنند بعد از این 25 هزار دانش‌آموز به مدرسه راه پیدا نخواهند کرد.

آموزش و پرورش در نوسازی مدارس سراوان به تغییر پنکه سقفی به دیواری اکتفا کرده است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: قرار بود از 15 اسفندماه سال گذشته، نوسازی مدارس در این منطقه آغاز شود اما تنها اجرای این عملیات به تغییر پنکه سقفی به پنکه دیواری محدود شده است و ظاهرا وزارت آموزش و پرورش با این روش قرار است مشکل این مدارس را حل کند.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در ساختار آموزش و پرورش برنامه‌ریزی‌های اجرایی با استناد بر ناتوانی‌ها و بدون در نظر گرفتن نیازهای واقعی بوده و مسئولان این وزارتخانه هم برمبنای آرمان‌ها اظهارنظر می‌کنند. تاکید کرد: آموزش و پرورش اعلام کرده است که در پی بازدیدهای میدانی مشخص شده است سرانه دانش آموز به معلم در سراوان 22/5 تا 25 است که نشان می‌دهد وضعیت سرانه آموزشی در این منطقه از تهران بهتر است در حالیکه این نتیجه در پی محاسباتی که بر اساس آمارهای موجود در تهران وجود دارد، ارائه شده است و در لیست معلمان این منطقه اسامی تعدادی از نیروهای خدماتی نیز مشاهده می‌شود اما در واقعیت سرانه آموزشی در این منطقه وجود یک معلم برای هر 70 دانش‌آموز است.

منبع :روز نو

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد