hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > بازدید معاون سازمان برنامه و بودجه کشور از پروژه احداث بزرگراه در محور زابل_زاهدان

بازدید معاون سازمان برنامه و بودجه کشور از پروژه احداث بزرگراه در محور زابل_زاهدان

معاون فنی امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه دکتر دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان ، مدیر کل راه و شهرسازی استان و دیگر مسولان استانی از روند احداث بزرگراه در محور مواصلاتی زابل_زاهدان بازدید کرد.

به گزارش رویداد ایران به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، مدیرکل راه و شهرسازی در حاشیه این بازدید گفت: طول محور مواصلاتی زابل - زاهدان حدود ۲۰۰ کیلومتر بوده که تاکنون در این مسیر ۱۳۵ کیلومتر بزرگراه احداث و به بهره برداری رسیده است.

اکبری با بیان اینکه بزرگراه ها شاهرگ توسعه و پيشرفت هر منطقه است، افزود: به منظور صیانت از مزیت ترانزیت استان و افزایش ایمنی تردد جاده ای در حال حاضر عملیات ساخت باند دوم قطعه سه این محور بطول ۲۷ کیلومتر در حال انجام است که پیش بینی می‌شود ۲۰ کیلومتر از آن تا پایان سالجاری آماده بهره برداری شود.

وی تصریح کرد: تاکنون برای احداث بزرگراه در مسیر زابل- زاهدان افزون بر ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: برای بهره برداری کامل باند دوم در این محور و احداث پل‌های شیله، حرمک و چاه دیوان به اعتباری بیش‌از یک‌هزار میلیارد تومان نیاز است.

اکبری به اقدامات اداره کل راه و شهرسازی شمال استان در زمینه ساخت باند دوم و راه اصلی اشاره کرد و گفت: این اداره کل به منظور افزایش ظرفیت ترانزیت راه‌های استان، ایمنی سفر و کاهش تصادفات رانندگی توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و حمل و نقل جاده‌ای بویژه احداث بزرگراه را در اولویت کاری خود قرار داده بطوری‌که در سال گذشته ۶۳ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان بعد از اتمام مراحل ساخت زیر بار ترافیک رفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین در حال حاضر ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با اعتبار یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در تمامی مسیرهای تحت پوشش این اداره‌ کل در حال احداث است که پیش‌بینی می‌شود بخش قابل توجهی از آنها در پایان سالجاری آماده بهره‌برداری شود.

اکبری تصریح کرد: در این راستا ۱۲ کارگاه راه‌سازی در محدوده این اداره کل با اشتغال بیش‌از ۲ هزار نفر فعال است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد