hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > بیش از ۶۰۲ هزار تن کالا از گمرکات سیستان و بلوچستان صادر شده است

بیش از ۶۰۲ هزار تن کالا از گمرکات سیستان و بلوچستان صادر شده است

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ارزش کل کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان ۱۸۲ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۹۱۷ دلار و از نظر وزنی ۶۰۲ هزار و ۳۱۲ تن بوده است

به گزارش رویدادایران به نقل از روابط عمومی گمرک سیستان و بلوچستان، محمدعلی خاشی اظهار داشت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش 12 درصد کاهش و از نظر وزن دو درصد افزایش داشته است. صادرات قطعی از گمرکات زاهدان، میرجاوه، میلک، چابهار و منطقه آزاد، بازارچه پیشین، گمشاد، کوهک و جالق سراوان و بازارچه ریمدان بوده است.

ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و 223 فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش 36 میلیون و 202 هزار و 352 دلار به وزن بیش‌ از 285 هزارو 325 تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه 34 درصد، از نظر وزن 169 درصد و از نظر ارزش 84 درصد افزایش را نشان می‌ دهد.

وی بیان کرد: عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات سیستان و بلوچستان در این مدت سیمان، کلینکر، خرما، گاز، تره بار، سم کشاورزی، گوجه فرنگی، پودر رختشویی، سیب درختی و سایر محصولات کشاورزی و مواد خوراکی مجاز بوده که به کشورهای پاکستان، افغانستان، هند، عراق و امارات صادر شده‌ است.

خاشی با اشاره به صادرات کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرکات این استان در بازارچه‌‌های مرزی گفت: تعداد اظهارنامه ارائه شده چهار هزار و 741 فقره به ارزش 146 میلیون و 463 هزار و 565 دلار به وزن بیش‌ از 316 هزارو 987 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه 39 درصد، از نظر ارزش 22 درصد و از نظر وزن 34 درصد کاهش را نشان می‌‌دهد. عمده اقلام خروجی این صادرات شامل گاز، قیر، سیمان، کاشی و سرامیک، آهن و فولاد، مواد غذایی مجاز و تره بار بوده است.

مدیرکل گمرک زاهدان به واردات قطعی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تعداد 556 فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش 212 میلیون و 36 هزارو 830 دلار به وزن 300 هزار و 761 تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه 36 درصد، از نظر ارزش 69 درصد و از نظر وزن 72 درصد افزایش را نشان می‌‌دهد.

وی اظهار داشت: عمده اقلام وارداتی سیستان و بلوچستان شامل گندم، برنج، کنجد، سیب زمینی، دام زنده، پارچه، چای، لوازم یدکی، لاستیک اتومبیل سبک و سنگین و برخی اقلام مجاز بوده که از کشورهای روسیه، پاکستان، افغانستان، هند، امارات متحده عربی و چین وارد شده است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان با اشاره به خدمات مسافری از طریق گمرگ خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 33 هزارو 293 نفر مسافر ورودی و 34 هزار و 400 نفر مسافر خروجی از خدمات گمرکی و تشریفات مسافری بهره‌مند شدند که مسافران ورودی نسبت به مدت مشابه سال قبل 247 درصد و خروجی 317 درصد افزایش داشته که این افراد از سالن‌ های مسافری گمرک در مرزهای مجاز استان تردد کرده‌ اند.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون چهار هزارو 835 کامیون و 286 واگن به وزن 145 هزارو 377 تن شامل لوازم یدکی مستعمل خودرو، ماش، سنگ لاجورد، مغز بادام، گاز، سیب درختی، لاستیک، سیب زمینی، برنج خوراکی، گاز مایع و گوگرد از طریق گمرکات میلک، میرجاوه و چابهار به کشورهای پاکستان، افغانستان، چین، آذربایجان و عراق ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن پنج درصد کاهش داشته است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد