hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تقدیم ۴۹ شهید روحانی به نظام و انقلاب از سوی استان سیستان و بلوچستان

تقدیم ۴۹ شهید روحانی به نظام و انقلاب از سوی استان سیستان و بلوچستان

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه سلمان گفت: استان سیستان و بلوچستان ۴۹ شهید روحانی را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

به گزارش رویدادایران حجت الاسلام بامری، مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در حاشیه نمایشگاه ردای سرخ اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان ۴۹ شهید روحانی را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

وی با اشاره به اینکه اتحاد، وحدت و همدلی در استان سیستان و بلوچستان حاکم است، ادامه داد: در میان این ۴۹ شهید روحانی، سه مولوی اهل سنت هم حضور دارند که برای نظام جمهوری اسلامی ایران زحمت کشیده اند و در راه نظام و انقلاب بوده اند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه سلمان ادامه داد: همچنین شش نفر از این شهدا، از شهدای افغانستانی هستند که در استان ما تحصیل و زندگی می کردند و یکی از این شش نفر، محمدبشیر کریمی است که در سال ۱۳۶۸ به طرز فجیعی به شهادت رسید.

حجت الاسلام بامری افزود: این شهید بزرگوار، در حین برگشت از مأموریت به افغانستان، در کمین افتاده و در هنگام اسارت به او می گویند که به امام خمینی (ره) دشنام بده؛ اما ایشان مقاومت می کنند و دست و پای این شهید عزیز را قطع نموده و بدن او را مثله می کنند.

وی بیان داشت: در میان این شهدا، یک بانوی طلبه شهید نیز حضور دارد و سازمان بسیج طلاب و روحانیون برای این شهدای گرانقدر، ۱۸ جلد کتاب به چاپ رسانده که سه کتاب «عروج عاشقانه»، «زندگینامه کامل شهدای روحانی استان سیستان و بلوچستان» و «آیه های مجاهدت» جدیدا منتشر شده است.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون گفت: از ۴۹ شهید استان سیستان و بلوچستان، ۳۲ نفر مربوط به دفاع مقدس، ۱۵ نفر از شهدای ترور، یک شهید مدافع سلامت و یک شهید در حین مأموریت می باشد

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد