hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > بازسازی و تکمیل پروژه مقبره الشعرا نیازمند ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

بازسازی و تکمیل پروژه مقبره الشعرا نیازمند ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده، بازسازی، مرمت و تکمیل طرح موجود پروژه مقبره الشعرا نیازمند حدود ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

سیدقاسم ناظمی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه این پروژه از جمله پروژه های مطرح در سفر رییس جمهور به این استان است، افزود: امید است با سفر رییس جمهور اتفاقات خوبی برای این مجموعه ارزشمند تاریخی فرهنگی روی دهد تا این مجموعه برای ارایه خدمات به مردم آماده شود.

وی اظهار داشت: با پیگیری‌های مردمی و همت مدیران استانی و ملی، روند بازسازی، مرمت و تکمیل پروژه ارزشمند مقبره‌الشعرا در سال جاری سرعت بیشتری به خود گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: احیای این مجموعه ارزشمند تاریخی و فرهنگی از مطالبات عمومی مردم استان و جریان فرهنگی کشور است که امید است در این سفر مورد توجه قرار گیرد.

ناظمی، با بیان اینکه عملیات عمرانی پروژه در حال انجام است، ادامه داد: در سال های اخیر بازطراحی و بازمعماری‌هایی نیز در این پروژه انجام شده و بحث‌های مرمت یادمان و نورپردازی آن نیز به مناقصه گذاشته شده است که با مشخص شدن پیمانکار امید است مرمت مجموعه سرعت یابد.

وی یادآوری کرد: تالار همایش، تالارهای گفت و گو، فضاهای خاص موزه ای متناسب با چارچوب و شکل پروژه، توسط معمارها در این مجموعه طراحی شده است و امید است با وصل مجموعه پیرامونی به هسته اولیه مقبره الشعرا، یک مجموعه و پروژه‌ موزه‌ای فاخر در تبریز ایجاد شود.

ناظمی، با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه مرمت و بازسازی مقبره الشعرا، افزود: این پروژه شامل مجموعه معماری مقبرالشعرا، بدنه‌سازی فضای سبز و پیرامون پروژه است.

به گزارش ایرنا، مجموعه تاریخی- فرهنگی «مقبره الشعرا» در محله قدیمی «سرخاب» تبریز از جمله یادمان های هویتی و نمادین کشورمان در آذربایجان شرقی است که از چند سال قبل و به دنبال اقدام شهرداری تبریز در تقبل ساماندهی آن به دلیل ناکافی بودن اعتبارات ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی برای بازسازی، در بلاتکلیفی گرفتار شده است.

اهمیت این بنا از آن روست که بر اساس منابع تاریخی، گفته می شود بیش از ۴۰۰ شاعر و ادیب ایرانی در آن آرمیده اند و این مجموعه، یادگار ارزشمندی از شکوفایی فرهنگی کشورمان در ادوار مختلف تاریخی است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد