hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تولید مازاد مرغداری‌ها توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری می‌شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی

تولید مازاد مرغداری‌ها توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری می‌شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با اعلام اینکه تولید مازاد مرغداری ها توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری می‌شود، گفت: تولیدکنندگان این بخش نباید در این خصوص نگرانی داشته باشند و ظرفیت‌ تولید را کاهش دهند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی جهاد کشاورزی استان، اکبر فتحی با اشاره به پیش بینی مشکلات احتمالی به دنبال اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها علاوه بر بخش مصرف در بخش تولید، اظهار داشت: طبق پیش بینی های صورت گرفته انتظار می رفت با اعلام قیمتهای جدید، شاهد کاهش مصرف باشیم بر این اساس مقرر شد شرکت پشتیبانی دام اقدام به خرید تولیدات مازاد مزغداری ها کند تا از متضرر شدن تولیدکنندگان جلوگیری شود.

وی با اشاره به کاهش جوجه ریزی در مرغداری های استان اظهار کرد: برای جلوگیری از تبعات بعدی و کاهش جوجه ریزی ها باید با تمام مرغداریهای موجود در شهرستانها اطلاع رسانی صورت گرفته و نگرانیهای فعالان این بخش از بابت فروش محصول مرتفع شود زیرا محصول نهایی این واحدهای تولیدی به قیمت روز توسط شرکت پشتیبانی خریداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه آمار جوجه ریزی خرداد ماه استخراج شده است، گفت: تاخیر هر واحد تولیدی در زمان جوجه ریزی باید مورد رصد دقیق قرار گرفته و علت تاخیر برطرف گردد.

فتحی با بیان اینکه عدم جوجه ریزی واحدها موجب باقی ماندن جوجه های یکروزه در دست تولیدکنندگان خواهد شد، تاکید کرد: باید از ظرفیت زنجیره ها و تولیدگنندگان بزرگ به صورت قراردادی یا پیمانکاری یا هر شرایط دیگری برای راه اندازی این واحدها کمک گرفت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه نهاده مورد نیاز این واحدها نیز توسط مدیریت جهادکشاورزی شهرستانها تامین خواهد شد، افزود: مسئله اصلی این است که در ابتدا وضعیت و درخواستهای واحدهای تولیدی شهرستانها باید مشخص شود تا در ادامه معاونت بهبود تولیدات دامی، مدیریت دام و طیور بتوانند اقدام به رفع درخواستهای آنان کنند.

وی اعلام کرد: در صورتی که این شرایط نیز فراهم نشود شرکت پشتیبانی دام طبق شرایطی( با دریافت ضمانت بانکی) نهاده را به صورت اعتباری در اختیار مرغداران قرار داده و بعد از دو ماه که محصول به فروش رسید هزینه آن را دریافت خواهد کرد(البته این امر در مورد نژاد آرین مطرح می باشد) لذا با توجه به تمامی این پیش بینی ها دیگر نگرانی و دلیلی برای عدم جوجه ریزی و خالی ماندن واحدها باقی نمی ماند .

فتحی خاطرنشان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام  مرغ نژاد «آرین» را ۱۲درصد بالاتر از قیمت مصوب می‌خرد.

وی گفت: از نظر سرمایه در گردش نیز علیرغم تمامی مشکلات اقداماتی صورت گرفته است و بانک کشاورزی در تعامل با سازمان جهادکشاورزی به پیشبرد این امر می پردازد اما در حال حاضر موضوعی که اولویت بیشتری دارد بحث جوجه ریزی جدید است و پرداخت های مربوط به جوجه ریزیهای اردیبهشت و خردادماه و نیز مرغ مادر تولید کننده تخم مرغ نطفه دار باید در اولویت قرار گیرد.

فتحی اظهار کرد: در این مسیر یکسری مشکلات و موانع همانند استعلامهای بانکی وجود دارد که براساس تاکید استاندار محترم و طی صحبت با فرمانداران در این مرحله بخشداریها تنها به پروانه بهره برداری صادره استناد کرده و استعلام ها را بلامانع خواهند دانست و نیازی به پایان کار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه استعلام منابع طبیعی و امور اراضی نیز باید توسط خود شهرستان انجام شود، افزود: استعلام دیگر ادارات نیز باید با فوریت تمام با هماهنگی فرمانداران شهرستانها پیگیری شود.

وی در ارتباط با چک های برگشتی اظهار داشت: مقرر گردیده بود لیست این چک ها به وزارتخانه ارسال شده و طی تعامل با بانک مرکزی کل لیست بلااثر گردد اما طبق تاکیدی که امروز صورت گرفت مصوبه شورای تامین استان می تواند در این زمینه کارساز باشد و بر این اساس در مصوبه شورای تامین این امر به استناد ماده ۴ آیین نامه اجرایی مربوط به حوزه اقتصاد مورد اشاره قرار گرفت و سوء اثر چک های برگشتی تولیدکنندگان برای مدت یکسال معلق شد و این مسئله و بدهی های معوقه ایجاد مشکل نخواهد کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در خصوص مورد پذیرش بودن اسناد تک برگ و رد اسناد دفترچه ای گفت: این موضوع در ارتباط با درخواستهای جدید مطرح است و در مورد پرونده ها و مشتریان قدیمی صادق نیست از آنجا که اکثر مرغداران با بانک کشاورزی تعامل دارند این امر در مورد آنان مسئله ای ایجاد نخواهد کرد و در مورد استثنائاتی که از بانک های دیگر معرفی می شود نیز به دنبال راهکارهایی برای حل خواهیم بود.

ظرفیت جوجه ریزی مرغداری های استان در حدود ۴.۵ میلیون قطعه در ماه است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد