hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تخلف آرایشگاه های زنانه زیر ذره بین تعزیرات حکومتی

۵۰ سالن زیبایی متخلف در زاهدان شناسایی شد

تخلف آرایشگاه های زنانه زیر ذره بین تعزیرات حکومتی

در برخی سالن‌های آرایشی تخلف دخالت در امور پزشکی، خدمات زیبایی و پوست کاملا محرز و مسلم است که در صورت احراز تخلف تعزیرات در کنار دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صمت و اتاق اصناف بازرسی و بازدید را برعهده دارند و برای متخلفین پرونده و جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارجاع داده می شوند.

به گزارش رویدادایران به نقل از عصر هامون موسی عباس زاده محمودی، مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان با اشاره به صنف آرایشگران زنانه و تداخل در امور پزشکی بیان کرد: تخلفات عمده در آرایشگاه‌های زنانه به دو دسته تخلفات صنفی و بهداشتی تقسیم می شود و گران‌فروشی و دریافت مبالغی هنگفت، عدم نصب قیمت خدمات در محل آرایشگاه، ارائه خدمات باکیفیت پایین و لوازم بی‌کیفیت از جمله تخلفات صنفی در این زمینه هستند که قابل پیگیری از طریق اتحادیه مربوطه این صنف است.

وی ادامه داد: متولی نظارت بر صنوف از جمله صنف آرایشگران زنانه ابتدا اتحادیه مربوطه هستند و در ابتدا اگر تخلفی در هر زمینه مشاهده شود بازرسی اتحادیه باید نسبت به تنظیم گزارش اقدام و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کند و همچنین اتحادیه اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز متولی نظارت بر صنوف می باشند و به محض مشاهده تخلف به صورت سیستمی گزارش را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال می شود.
وی افزود: تعزیرات حکومتی در گشت ها بیشتر به عنوان یک بازو و کمک است و احراز تخلف بر عهده دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صمت و اتاق اصناف می باشد.
مدیرکل تعزیرات استان با اشاره به قوانین و مقررات موجود بر نظارت بر خدمات آرایشگاه‌ها تصریح کرد: قوانین متعددی در خصوص تخلفات در حوزه صنفی، بهداشتی و قاچاق وجود دارد که بر اساس نوع تخلف مجازات ها متفاوت بوده و در خصوص صنف آرایشگران نیز بر اساس نوع تخلف پرونده تشکیل و در شعبه ویژه مربوط رسیدگی می شود برای مثال تخلفات گران‌فروشی تقلب به قانون نظام صنفی تبدیل آرایشگاه به موسسه پزشکی غیر مجاز توسط اشخاص فاقد صلاحیت به قانون تعزیرات حکومتی در امور بهداشتی و عرضه کالای قاچاق در آرایشگاه به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز رجوع می شود.
وی گفت: بازرسین دانشگاه علوم پزشکی مستمر نظارت بر تمامی موسسات واحدهای پزشکی را در دستور کار دارند و هرگونه اقدامی که دخالت در امور پزشکی توسط افراد فاقد صلاحیت باشد از سوی آن مرجع تشکیل پرونده خواهد شد و برابر نوع تخلف پرونده قابلیت رسیدگی به دستورات حکومتی و یا دادسرا را دارد.
عباس زاده با اشاره به مجازات آرایشگاه‌های متخلف اذعان کرد: تخلفات در قوانین نحوه و میزان جریمه مشخص است برای نمونه در تخلف گرانفروشی برابر ماده ۵۷ قانون نظام صنفی کم‌فروشی با توجه به دفعات تکرار و میزان ارزش تخلف جریمه متفاوت است و در صورت عرضه کلاه قاچاق در آرایشگاه زنانه یا کشف کالای غیرمجاز از جمله لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق برابر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با متخلف برخورد خواهد شد.
وی گفت: در سال گذشته درشهرستان زاهدان آرایشگاه های زنانه ۲۵۲ بار مورد بازرسی در گشت های مشترک قرار گرفتند که این آمار جدا از بازرسی تخصصی اتحادیه بر زیر مجموعه و بازدیدهای بازرسین سازمان صمت است و ۵۰ پرونده تخلفات در این حوزه تشکیل و بالغ بر ۱۰۰ میلیون ریال محکومیت صادر شد.
مدیرکل تعزیرات استان با اشاره به انجام کارهایی همچون تاتو، بوتاکس توسط افراد غیر متخصص و استفاده از لوازم آرایشی غیر مجاز و غیر بهداشتی در برخی از آرایشگاه ها، تعزیرات حکومتی را در برخورد با اینگونه تخلفات که باعث به خطر انداختن سلامت شهروندان می شود جدی و مصمم دانست و افزود: در جهت اثر گذاری هر چه بیشتر پرونده های متخلفان در سریعترین زمان ممکن رسیدگی و به اشد مجازات پیش بینی شده در قانون محکوم خواهند شد.
وی ادامه داد: در سال جاری با توجه به برنامه‌های اقتصادی دولت و مردم سازی یارانه ها تمرکز گشت های مشترک بیشتر بر روی اقلام و کالاهای اساسی می باشد ولی این خود نشان دهنده این نیست که سایر صنوف و خدمات نادیده گرفته شود و در کنار انبار ها و کالاهای اساسی همکاران صنوف آرایشگران زنانه و مردانه را نیز تحت نظر دارند.
عباس زاده خاطرنشان کرد: بسیاری از کسب و متصدیان واحدهای صنفی آرایشگران زنانه باید قانون مداری را رعایت کنند در شرایط فعلی از تمامی افرادی که با انصاف در کنار مردم باشند حمایت و با افراد سودجو با قاطعیت برخورد خواهد شد برای شناسایی متخلفین نیاز به همراهی شهروندان است که می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات از طریق سامانه تلفنی ۱۳۵ تخلفات را منعکس کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد